Ja rozumiem jakieś utrudnienia typu że przeciwnik(komputer) nieźle nam miesza,ciężko go rozklepać,przejść itp. Niestety nie rozumiem utrudnień związanych ze swobodą piłkarzy np.takich że nasz piłkarz jest oporny,podaje całkowicie gdzieś indziej co kończy się stratą piłki bo zamiast podać do najbliższego kolegi na boisku ten stara się zagrać gdzieś na chorągiewkę itp. Poruszanie się,bieganie to już katorga,przecież oni biegają ustalonymi z góry schematami-jak roboty,zamiast biegać w tę stronę w która wykonuję ruch. Ktoś wcześniej napisał właśnie o tej swobodzie w demie1 i doszedł do wniosku po kilku meczach że KONAMI dobrze zrobiło ,,tęperując'' ten aspekt gry,żeby PES nie był podobny do FIFY. FIFA mnie nie interesuję.Chcę PESa z pełną swobodą. Przecież na boisku nikt nie porusza się jak robot i nie biegnie do piłki dłuższą/okrężną drogą tylko stara się jak najszybciej do niej dobiec. Już to kiedyś napisałem i napiszę jeszcze raz: PES ze swobodą gry taką jaka jest w FIFIE i mamy cud,miód i orzeszki,a fani FIFKI leżą i kwiczą bo my mamy dosłownie wszystko. Dlatego nie zgadzam się z tym ,,temperowaniem'' swobodnego poruszania się i podawania.Przecież to jest rzecz kluczowa do jak najlepszego realizmu piłki nożnej. Zrozumcie co poniektórzy że swoboda gry i trudność gry to całkiem dwie oddzielne,nie mające nic wspólnego cechy. Trudność zmienia się poprzez lepsze AI komputera i tyle.Swobodę poprzez lepsze czucie piłkarza. Cóż z tym drugim jest tak że KONAMI dodaje wiecznie swoje skrypty,dzięki którym nasz zawodnik gra porusza się i podaje jak bezmózgi yeti. Proszę by tylko ktoś mi nie pisał czegoś w stylu ,,spadaj fanie fify''. Otóż nie jestem żadnym fanem FIFY lecz właśnie PESa.Włączcie sobie 6 to zrozumiecie o co mi chodzi z tą swobodą poruszania się zawodnikiem.Podobną rzecz było już czuć w pierwszym demie PES2012.W drugim już ten aspekt skopano jak w poprzedniej części.