Modyfikacje i Dodatki do Pro Evolution Soccer > Stadiony

JAK ZROBIĆ STADION BY ROBERT09

(1/4) > >>

robert09:
Instrukcja jak zrobić stadion do pes – by robert09


Kto by nie chciał grac meczy w pes’a na stadionie swojej ukochanej drużyny? Chyba większość ale niestety w pes’ie nie jest zbyt wiele stadionów zwłaszcza z naszego kraju( miejmy nadzieje ze to się zmieni). Wiec zostało nam czekać (na manne z nieba) aż ktoś zrobi nam jakiś stadion lub wziąć się samemu do roboty i błysnąć swoimi umiejętnościami i wirtualnym obiektem na miarę naszych możliwości.

Wszystko ładnie ale jak zacząć skoro nie wiemy jak? Zaczynając od zera jak znaczna większość musimy wyposażyć się w:
- zapał
- chęci
- wolny czas
- BLENDER’a 2.56 i 2.49
- Photoshopa, gimpa czy cokolwiek w czym możemy pobawić się obrazkami (błagam tylko nie paint)

Pobieramy co trzeba (czyli blender’ka) oraz wrzucamy do niego pewien skrypt stąd.
należy pamiętać ze on jest pod pes11
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
instalujemy tak jak jest w tutorialu jego autora potem wracamy do tego tekstu.

Kiedy mamy już zainstalowany skrypt i działa (Blender go widzi) możemy zabrać się za zbieranie jakichkolwiek planów by wiedzieć jak budować.
No to szukamy w Googlach wpisując (to dla tych którzy nie wiedzą) nazwę stadionu oraz sprytny dopisek „plan” bądź „plany” i oczywiście wchodzimy w grafikę. Pisząc plany mam na myśli rzuty z góry, z boku  itp. oraz zdjęcia które mogą się przydać do odwzorowywania detali.

Jeśli już mamy jakieś plany możemy otworzyć plik „turf3D_template.blend”  który jest w katalogu „files”  w folderze rozpakowanego naszego konwertera od SXSXSX.

Otwieramy i widzimy płytę boiska wiec wiemy wokół czego budować. Ja postaram się pokazać proces budowy na podstawie mojego własnego wymyślonego stadionu.

Ale wypadało by powrócić do skrótów klawiszowych które ułatwia prace.

Blender 2.56
”.” (na numerycznej) to wyśrodkowanie widoku do zaznaczonego fragmentu siatki modelu.
s – skalowanie
a- zaznaczanie
x- usuwanie
b- zaznaczanie obszarem
c-  zaznaczanie kołem
e - wyciągnie  
ctrl+r-rozcinanie
p-separacja zaznaczonych czesci

przytrzymanie CTRL – skok podczas przesuwania
r- rotacja (obracanie) po wciśnięciu można wpisać o jaki kat ma być obrócone (można wpisać wartość obrotu)
num 7 – widok z góry
num5 – widok orto/perspektywa
 Jednak przydało by się pobawić chwile Blenderem by wypróbować działanie wszystkich skrótów.
Kiedy już wiemy co i jak…możemy zacząć o podstaw naszego obiektu.
Powracamy do pliku w którym mamy płytę boiska

tu wszystko tłumacze na podstawie filmików bo szybciej :D
Jak sie konwertuje opisywać nie będę bo to jest w tutorialu dołączonym do toola od sxsxsx.
na filmikach tworze część stadionu dla pokazania metody.

JEŻELI COŚ JEST NIE JASNE...PYTAĆ!
filmiki mogą chwilowo nie działać.
Tutaj paczka tekstur wyciągniętych z PES'a
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

REJESTRACJA lub LOGOWANIE
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

REJESTRACJA lub LOGOWANIE
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

Radeqq81:
Robert czy to ma znaczyc:

--- Cytuj ---należy pamiętać ze on jest pod pes11
--- Koniec cytatu ---
ze nie ma jeszcze skryptu pod pesa 12 i stadiony nie beda w nim dzialaly?

Ziutkowski:
REJESTRACJA lub LOGOWANIERobert czy to ma znaczyc:ze nie ma jeszcze skryptu pod pesa 12 i stadiony nie beda w nim dzialaly?

--- Koniec cytatu ---
Będą ,będą działać bo w kwestii stadionów nic się nie zmieniło oprócz ich numerów bin.

Radeqq81:
a sam kurde robilem tutek, ale pozna godzina zrobila swoje ;) mimo wszystko dzieki za odpowiedz :)

robert09:
skrypt przygotowuje pliki nazwane juz pod pes11 ale zawsze można zmienić nazwę

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej