Postanowiłem nagrać tutorial robienia twarzy do pesa. Nagrałem go programem BB FlaschBack (jest on również w paczce). Dzieki temu programowi film jest w dobrej jakości i nie zajmuje stosunkowo dużo miejsca. W paczce znajdują sie także wszystkie programy potrzebne do robienia tawarzy:
1. Adobe Photoshop CS
2. Game Graphic Studio 7.4 (w skrócie GGS)
3. PES Ultimate Data Explorer 2.8.6 (tylko dla tych którzy chcą robić twarze w jakości HD)
4. Python 2.6
5. PEI2010 2.0b
6. Blender 2.49
oraz dodatkowo pluigin .dds do photoshopa, aby można było robić twarz w jakości HD.
A więc jedziemy od początku.
1. Instalujemy po kolei jak wypisuje: Photoschopa, Pluiginy .dds, GGS, Python 2.6, Blender 2.49, Fei2010
1a. Podczas instalacji blendera gdy pojawi nam się okienko takie jak na obrazku niżej to wybierasz tą środkową opcję.
1b. W czasie instalacji FEi2010 2.0b mogą wyskoczyć błędy z plikami, jeżeli dobrze pamietam były to pliki devil.dll i msvcr71.dll. wystarczy pobrać te pliki z internetu i wrzucić do C:\WINDOWS\system32 i problemu później nie powinno być.
2. Po instalacji FEi wchodzimy do folderu gdzie go zainstalowaliśmy i kopiujemy dwa pliki (fef_export.py i fef_import.py) do folderu scripts w blenderze (patrz obrazek niżej ;d )
Jak już wszystko zrobiłeś to musisz wyszukać plik z twarzą jak najbardziej podobną do piłkarza którego będziesz robić ( polecam pesfaces.co.uk )
Jeżeli chcesz robić twarz w HD "oglądnij" ten tutorial, a jak nie to po prostu czytaj dalej
:
REJESTRACJA lub
LOGOWANIEPo tym wszyskim ;d możesz zacząć oglądać mój film
przydatne skróty klawiszowe w photoshopie:
ctrl + c - Kopiuj zaznaczony obszar
ctrl + v - Wklej
ctrl + t - dowolne przeszuwanie zaznaczonej warstwy
shift + ctrl + e - łączenie wszyskich warstw w jedną
WAŻNE RZECZY W OBSŁUDZE BLENDERA !
PPM - zaznaczanie punktów (automatycznie zaznacza najbliższy punkt)
LPM - odznaczanie punktów
gdy naciśniemy "b" pojawią się dwie kreski, trzymając LPM ciągniemy ;d i możemy zaznaczać dowolną ilość punktów
a - zaznacznie i odznaczanie wszystkich punktów
i teraz uwaga: - tylko na modelu: mamy taki znacznik (obrazek niżej), to ten znacznik możemy ustawiać za pomocą LPM i gdy naciśniemy "c" kamera wyśrodkuje się nam w to miejsce, bardzo przydatne przy modelowaniu.
- tylko na obszarze mapowania trzymając wciśniętą rolkę od myszy (to czym przewijamy stony w przeglądarce wciskamy do środka myszki) i przesuwany, potrzebne do dokładnego mapowania.
Gdy exportujemy już gotową twarz klikamy Export FEF i pojawi się w tym miejscu gdzie trzymamy myszkę napis "File Exits" . To ten napis TEŻ ZAWSZE KLIKAMY, bo w przecinym razie twarz nam sie nie zapisze, kilka razy popelniłem ten błąd i musiałem robić twarz od nowa, bo nie robiłem kopii zapasowej. Teraz dla pewności zawsze robię po mapowaniu.
Gdy na modelu użyjemy wciśniętej rolki to możemy obracać twarzą.
- jak chcecie robić włosy to musicie na nowo uruchomić blendera i pierwsze wczytać włosy, potem twarz ! bo inaczej nie będziecie mogli zapisać włosów do pliku fef.
- przy modelowaniu używamy tylko i wyłącznie strzałek (zielona, czerwona i do profilu niebieska)
DOWNLOAD PACZKI (17 partów po 200 mb) :
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE Jakieś pytania ?? To pytać w tym wątku. postaram się wszystko wyjaśnić