Autor Wątek: PES 2014: Informacje z PES Community Day!!!  (Przeczytany 3541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline newsman

  • Redaktor pesleague.pl
  • ***
  • Autor wątku
  • Join Date: Paź 2007
  • location:
  • Wiadomości: 5111
  • Dostał Piw: 60
  • Na forum od: 20.10.2007r.
PES 2014: Informacje z PES Community Day!!!
« dnia: Sierpień 03, 2013, 09:23:03 »
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
Nadszedł koniec tygodnia a to dobry okres do podsumowania infomacji o nowościach w Pro Evolution Soccer 2014, jakie naszym forumowiczom udało się odnaleźć na internecie. Skupimy się tu przede wszystkim na informacjach jakie udało się uzyskać podczas PES Community Day. Przed Wami więc specjalny wywiad z Manorito Hosoda oraz recenzja gry według Nico Di-Maria z serwisu winningelevenblog.

Informację jakie można wyczytać z wywiadu z Manorito Hosoda:

OGÓLNE INFO:
- możliwość 'uploadu' zapisanych powtórek z poziomu gry nie będzie jeszcze możliwa, zajmuje to zbyt dużo pamięci,
- odgwizdywanie zagrań ręką prawdopodobnie będzie w PES 2015. Będzie to główne wyzwanie dla producenta,
- w 'Exhibition mode' nie będzie możliwości gry drużynami z CopaL oraz AFC CL ale będzie możliwość "Fantasy ligi" z mieszanką drużyn,
- "Nie sądzę by można to zmienić" - ilość drużyn w danej lidze.
- nie znam odpowiedzi na to czy zwiększy się możliwa liczba zawodników w składzie (obecnie 32)

DLC:
- chcemy skupić się na next-genowym PESie ale DLC będą wydawane tak często jak to możliwe + transfery, ponieważ zniesiono cło dla "producentów sprzętu" za wydawanie DLC?(?!),
- DLC w PES 2013 niszczyło strukturę patchy (resetowało składy itp - kto gra na patchu wie o co chodzi) przez co moderzy mieli dodatkową pracę, czy to się zmieni? "Nie planowaliśmy tego, ale pomyślimy o tym",

EDIT MODE:
- inne drużyny będą miały mozaiki tak jak Bayern Monachium,
- przy tworzeniu drużyn nie będzie możliwości przypisania 'opraw',
- WSZYSTKIE elementy stroju będą 'edytowalne' - będzie to bardzo zbliżone do systemu w jaki KONAMI robi stroje i ma być łatwiejsze udostępnianie strojów innym,
- większa rozdzielczość koszulek
- około 60 'fakeowych' drużyn dla moderów - 3 ligi po 20 drużyn

ONLINE:
- "HEART" nie będzie działało online,
- mecze 11 vs 11 będzie możliwa z przyjaciółmi, bądź bez nich, bądź przyjaciele vs nieznajomi:)
- "nie znam wszystkich detali zabezpieczeń ONLINE ale wiem że będą dużo trudniejsze do złamania"

A oto wrażenia graczy z PES Day Community:
Konami otworzyło swoje drzwi dla społeczności PES. Strony fanowskie z całej europy dostały szanse, by wkroczyć do Konami i zagrać w najnowszą wersję Pro Evolution Soccer 2014. Dla niektórych nie był to pierwszy kontakt z grą. Asim Tanvir dostał grę do rąk na targach E3. Dla innych, jak i dla mnie, było to pierwsze zetknięcie z grą. Do tego udaliśmy się tam ze świeżymi pomysłami i otwartymi umysłami.

ANIMACJE:
Chcę zacząć od tego co było dla mnie najlepsza poprawą w stosunku do PES 2013. Pro Evolution Soccer 2014 oddaje naturalną, swobodną atmosferę z prawdziwego meczu. Nowy zestaw animacji odgrywa w tym wielką rolę. Dawno mineły czasy, gdy bieg i podanie to były dwa oddzielne elementy, teraz przechodzą płynnie, podobnie jak strzały i wrzutki. Na przykład w meczu przeciwko Suffwanowi strzeliłem na 1:0 pięknym podcięciem piłki. Podcięcie to było najlepszym wykończeniem jakie widziałem w PES. Wyglądało to tak naturalnie,jak wykończenie Messiego w prawdziwym meczu. Kiedy wróciłem do PES 2013 widziałem ogromną różnicę. Mogę naprawdę powiedzieć, że każda wybrana akcja była oddzielona od ostatniej. Inną sprawą były imponujące animacje podczas odbierania i kontroli piłki. Nie możesz za każdym razem wziąć piłki pod natychmiastową kontrolę, może się to zdarzyć, ale nie przy każdej okazji. Czasami, by całkowicie kontrolować piłkę zawodnicy potrzebują nawet kilka dotknięć, nawet kolanami. Wraz z tym istnieje o wiele więcej nowych animacji, które pomagają w płynności gry. PES ID będzie odgrywać dużą rolę w animacjach dla określonych zawodników, takich jak Robben, który miał własną animację strzelania, dryblingu i mijania. Walka o piłke również była całkowita, bardziej naturalna i zróżnicowana.

PRĘDKOŚĆ I SIŁA W GRZE:

Wierzę, że wielu fanów ucieszy to tempo meczów. Znalazłem tempo znacznie bardziej realistyczne do prawdziwego meczu. Tempo jest znacznie wolniejsze, jednak nie znaczy to, że zawodnicy są powolniejsi. Zwolnienie tempa nie usunie korzyści ze statystyk (np. z szybkich zawodników). Oczywiście tempo i szybkość nadal będzie odgrywać istotną rolę w tym jak będziemy grać, jak również i siła. Grając w grę znalazłem silnych zawodników i to pomogło mi dyktować grę. Na przykład, gdy używasz Yaya Toure, pełni on bardzo dobrą rolę przeciwko rywalowi. Jednak używając Giovinco efekt nie będzie już taki sam. Fantastyczne jest to, że ci mniejsi zawodnicy nie muszą stracić piłki, gdy spotkają się przeciwko silniejszemu rywalowi. Wiele razy Neymarem byłem w stanie powstrzymać silniejszych obrońców. Nastepnie na powtórkach, które oglądałem, widziałem dobrą walkę zawodników o piłkę. Powinna być to dobra wiadomość dla tych, którzy myśleli, że zawodnicy tacy jak Messi, którzy nie mają dużo siły, będą mieli trudnośći z dostaniem piłki.



NOWE USTAWIENIA STEROWANIA:
Istnieją pewne nowe ustawienia sterowania dla fanów PES'a, które jest bardzo interesujące. ,, Advanced Through Ball" pozwala na umieszczenie piłki w miejsce, gdzie chcesz, nawet podkręcająć ją. Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej. Wynika to z wysoce użytego ustawienia PES 2014. Zostałem poinformowany przez Asima przed naszym pierwszym meczem, bym wyłączył wszystkie pomoce,asysty w ustawieniach i zobaczył grę na 4 poziomie. Musiałem się z nim zgodzić, że nawet na 4 poziomie trudności czułem sterowanie ręczne i trzeba było myśleć jak i gdzie zagrać piłkę.

STRZELANIE:
Strzelanie jest następną sekcją do zobaczenia nowych animacji. Wracająć do podcięcia piłki, jest to tylko jedna z wielu nowych opcji wykończeniowych. Jeden z grających chłopców strzelił pięknego gola zewnetrzną stroną buta, ale w zupełnie inny, bardziej naturalny sposób niż w poprzednich częściach PES. Podobnie jak w przypadku bramkarzy istnieje duża różnorodność nowych animacji, które były wymogiem od fanów. Jeden problem miałem ze strzalaniem. Wydawało mi się, że albo za mocno strzelam albo jestem zbyt blisko bramki. Nigdy nie było sytuacji, w którym uderzyłem mocnym, szerokim strzałem lub strzeliłem ponad bramkę w okazjach dla mnie dobrych. Nie jest to realistyczne. Jednak muszę powiedzieć, że jestem podekscytowany animacjami. Będzie ich jeszcze wiele, a te które widziałem, były fantastyczne.

GŁÓWKI:
Główki są głównym tematem rozmow ze względu na zapotrzebanie na poprawę względem poprzedniego PES'a. Chociaż osobiście nie zdobyłem ani razu gola głową podczas gry, byłem świadkiem jak strzelają inni. Wracając do animacji, można zobaczyć mięsnie szyi, które są głównym czynnikiem uderzenia głową. Główki są o wiele bardziej skuteczne niż w Pro Evolution soccer 2013. W ubiegłym roku bardzo rzadko zdobywało się gola głową i Konami wyraźnie odpowiedziała na apele graczy o zmiany. Te zmiany nie są tylko w ataku, ale także i w obronie. Obrońcy starają się uderzać głową bardziej realistycznie niż w poprzedniej grze.

BRAMKARZE:
Bramkarze to kolejny główny zarzut w PES 2013. Jednak nastąpiła znacząca zmiana w pozycjonowaniu bramkarza, reakcji i sytuacjach 1 na 1. Bramkarze w sytuacjach 1 na 1 utrudniają napastnikowi uzyskać przestrzeń dla piłki, a także zmuszają ich do myślenia gdzie i jak strzelić. Czy strzelać w pobliżu bramkarza, gdzie bramkarz może złapać piłkę, czy strzelić po zewnętrznej podkreconą piłką. Reakcje bramkarzy to wspaniałe widowisko. Bronili oni jedną reką, dwoma rękoma a nawet ratowali nogami! Były to różnorodne animacje i było naprawdę orzeźwiająco zobaczyć jak gra bramkarzy mocno się poprawiła.



SĘDZIOWIE:
Elementem gry, którym nie byłem zaskoczony, to sędziowie. Było zbyt wiele żółtych kartek dla małych fauli, które nigdy nie mogłyby być uznane za przewinienie w realnym meczu. W grze zauwazyłem 5 czerwonych kartek, co jasno wskazuje, że istnieją pewne problemy, jesli chodzi o podejmowanie decyzji przez sędziów. Był też przypadek, chociaż był to tylko raz, że zawodnik był bardzo wyraźnie na spalonym a jednak sędzia nie zareagował. Nie wiemy, czy to przez pogodę, która jest jednak częścią gry i może spowodować wiele błędnych decyzji, czy to po prostu błąd. Ale to jest coś, co powinno być usunięte przed ostatecznym wydaniem.

SERCE:
Serce jest funkcją, która była już ogłaszana wiele razy. Zauważyłem, że kiedy zrobiłem trick Neymarem tłum bardziej hałasował, co "popchało" zespół do przodu. Jednak to co czułem, mogę opisać w najbardziej niezwykły sposób. Serce było, ale nie wyróżniało się. Jest tak jak powinno być.

M.A.S.S.:
Wiem, że wielu z was są zainteresowani jak działa nowy system kolizji. Niestety w tej chwili jest on nieco "chybił trafił". Uważam, że system kolizji wywował dużo więcej fauli, co w odpowiedzi daje więcej kartek. Mam nadzieję, że to będzie rozpatrywane do ostatecznej wersji. Głównym problemem nie są zderzenia zawodników. Dla mnie problemem jest to, że zawodnicy nie robia poleceń, które im wskazano. W jednym przypadku z Neymarem i Neuerem. Neymar strzela, piłka wtrafia w słupek, jednocześnie Neuer leży na ziemi po jego interwencji. Neymar pobiegł dalej po odbiciu piłki. Problemem jest to, że Neymar wręcz powinien dotknąc piłki i strzelić gola, jednak przeskoczył on bramkarza mimo tego, że Neuer nie lezał w miejscu gdzie skakał Neymar. Przeskoczył on bramkarza mimo że go nie było, leżał obok.  Straciłem okazję na gola. To było coś, czym tłumaczył się Adam Bhatti, że to dopiero 75% gry.

STAŁE FRAGMENTY:
Zrozumiałe jest, że dla wielu graczy online zdobywanie goli z rzutów wolnych będzie łatwizną, gdy zapoznali się z kropkowanymi liniani z filmu na E3. Mogliśmy zauważyć, że z narożników o wiele łatwiej strzelić gola. Jednak nie jest tak w rzeczywistości. Gola z rzutu wolnego nie jest łatwo zdobyć. Jest więcej do zrobienia, trudniej jest przewidzieć, jak dużo siły chcesz użyć do strzału. Jak dla mnie zbyt szybko wypełnia się pasek siły uderzenia. Widziałem kilka rzutów wolnych po których padała bramka i choć wydawały się one realistyczne, to było kilka, gdzie nadal czułem że piłka była zbyt centralna dla bramkarza, chociaż i tak jej nie obronił. Muszę powiedzieć, że byłem pod wrażeniem rzutów karnych. Chociaż rozbiegi były takie same, wykończenie zależało od graczy i od użytej siły.



GRAFIKA:
Graficznie gra wygląda niesamowicie, i to na obecnie końcowych stosowanych warstwach. Atmosfera i szczegóły na stadionach były fantastyczne, spędziłem sporo czasu oglądając wstępne przerywniki. Twarze zawodników są najlepsze jakie widziałem do tej pory w grze piłkarskiej, silnik FOX naprawdę nie zawodzni na tym froncie. Były pewne problemy z ilościami klatek, gdy z bliskiej powtórki przestawialiśmy na normalną, ale problem został zgłoszony do Konami i mamy nadzieję na poprawę. Spodziewać się można dobrej wizualizacji tej gry, chociaż i tak już jest imponująco.

PODSUMOWANIE:
Ogólnie byłem pod wrażeniem, naprawdę pod dużym wrażeniem. Są pewne problemy, ale właśnie dlatego tam byliśmy. Aby grać w grę i komentować, by Konami jak najlepiej dopracowało grę przed oficjalnym wydaniem. Nie mogę się doczekać grywalnego kodu na Gamescomie, zanim wszyscy dostaną demo. Konami są bardzo pewni siebie na rok 2014, przygotowali się bardzo dobrze, a po moim kontakcie z tą grą cięzko się z nimi nie zgodzić.

Źródło:   REJESTRACJA lub LOGOWANIE

Tak więc po tej lekturze zapraszamy wszystkich do wspólnej dyskusji na temat Pro Evolution Soccer 2014!!!

Przypominamy, że jeśli chcecie być na bieżąco z wszystkimi informacjami na temat PES 2014 to zaglądajcie na REJESTRACJA lub LOGOWANIE do wątku, który prowadzi Koziom wraz z innymi użytkownikami!!!

TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

PES 2014: Informacje z PES Community Day!!!
« dnia: Sierpień 03, 2013, 09:23:03 »