Potrzebne programy:- Cri Packed File Maker
- PES Sound File Converter 1.8
- Quickbms
- skrypt dla programu
QuickbmsPotrzebne pliki:- dt40_all.cpk
- nasze wybrane .mp3
1. Na początku musimy wydobyć z pliku
dt40_all.cpk pliki
BGM_P2P.awb oraz
PlaylistUruchamiamy program
Cri Packed File Maker i szukamy naszego pliku
dt40_all.cpk lub dodajemy go do programu poprzez "przeciągnij i upuść".
Kiedy już załaduje listę plików klikamy na "Extract content..." (górny prawy róg) i tworzymy na pulpicie folder do którego wypakuje nam pliki np. DT40, zaznaczamy go i OK.
2. Po wypakowaniu w naszym folderze DT40 mamy foldery a w nich następne common > sound > menu
Usuwamy foldery
acb,
edit i plik
PES2016.acf oraz w folderze "awb" plik
BGM.awb3. Jeśli chcemy zmienić całą playlistę (piosenki) w grze nie wypakowujemy plików z BGM_P2P.awb4. Jak już mamy przygotowane pliki mp3 (najlepiej dokonać jeszcze normalizacji dźwięku aplikacją MP3Gain o poziomie głośności 97.3) uruchamiamy program
PES Sound File Converter 1.8.
Dodajemy nasze piosenki poprzez "Add" lub poprzez "przeciągnij i upuść". Zaznaczamy aby zamieniło z .mp3 na .adx i klikamy
Next.
Nic nie zmieniamy w następnym oknie po za tym gdzie mają być umieszczone nasze nowe pliki z rozszerzeniem
.adxZaznaczamy
Use source directory jeśli chcemy aby nasze pliki były umieszczone w folderze gdzie znajdują się nasze pliki mp3. Na koniec Convert i czekamy aż zakończy program pracę.
5. Przechodzimy do folderu gdzie mamy nasze piosenki i zmieniamy im nazwę oraz rozszerzenie z .adx na .hca np.
z
nelly - why .adx na
00000000.hcaz
nelly - dont.adx na
0000000a.hcai tak z każda piosenką.
Polecam zapisać w notatniku, jaką piosenkę na .adx zamieniamy nazwami na .hca gdyż będzie to potrzebne do edytowania playlisty.6. Po tym jak już zmieniliśmy nawy i rozszerzenia i wiemy który plik to jaka piosenka, przechodzimy do pakowania/zamiany tych piosenek do pliku
BGM_P2P.awb poprzez Quickbms.
Przechodzimy do folderu Quickbms i uruchamiamy
reimport.batWyskoczy okienko, wskazujemy ponownie nasz skrypt, w następnym wskazujemy plik
BGM_P2P.awb a potem przechodzimy do folderu gdzie mamy nasze nowe piosenki .hca, zaznaczamy pierwszą od góry i dajemy Zapisz.
W czasie podmiany plików wyskakiwać będą nam komunikaty o tym iż plik jest za wielki i mimo tego za każdym razem wpisujemy
force i klikamy Enter i tak aż do końca gdzie zostaniemy poproszeni o kliknięcie Enter co zamknie program.
7. Mamy już wgrane nowe piosenki w plik
BGM_P2P.awb. Pozostaje nam jeszcze edytować playlistę (w notatniku lub innym programie) która jest w common\sound\menu\playlist
Każdy z plików .hca ma swoje ID (poniżej lista ID > xxx.hca)
Id=16000 - 00000000.hca
Id=16001 - 0000000a.hca
Id=16002 - 0000000b.hca
Id=16012 - 0000000c.hca
Id=16003 - 00000001.hca
Id=16004 - 00000002.hca
Id=16011 - 00000003.hca
Id=16005 - 00000004.hca
Id=16007 - 00000005.hca
Id=16008 - 00000006.hca
Id=16010 - 00000007.hca
Id=16009 - 00000008.hca
Id=16006 - 00000009.hca
Na podstawie tego zmieniamy w cudzysłowie dla
Title i
Artist nazwy na nowe.
czyli:Jeśli nasz plik
00000005.hca to:
Nelly - Whyto plik
00000005.hca ma
ID=16007 czyli w
playlist szukamy naszego ID i zamieniamy, np.:
z"BGM0_LIC_MENU_14" Id="16007" Title="Rather Be (ft. Jess Glynne)" Artist="Clean Bandit" Offset="61760"na"BGM0_LIC_MENU_14" Id="16007" Title="Why" Artist="Nelly" Offset="61760"Jak zakończymy edycję, sprawdzamy czy nie ma błędu i zapisujemy zmiany w tym samym pliku.
8. Po męczarniach tworzymy nasz nowy
piosenki.cpk który będzie zawierał tylko pliki
BGM_P2P.awb i
Playlist.xml wraz z folderami (koniecznie):
common/sound/menu/playlist/Playlist.xml
common/sound/menu/awb/BGM_P2P.awbUruchamiamy program
Cri Packed File MakerWskazujemy nasz folder
DT40 (gdzie mamy przyszykowane pliki wyżej wspomniane z folderami) lub przeciągamy go i puszczamy w oknie programu.
Powinny być tam dwa pliki wyżej wymienione i ścieżki dla pola
Content File Path jak wyżej.
Klikamy na
Build CPK file, wyskoczy okno i zaznaczamy:
- lokalizacje gdzie ma powstać nasz nowy .cpk
- w
Data Align suwak dajemy na max, czyli 2048
- w
File Mode wybieramy
Filename- i
zaznaczamy tylko Mask directories informations- klikamy Strat to Build i czekamy aż powstanie nasz nowy plik .cpk
9. Nasz gotowy w pełni nowy plik .cpk możemy nazwać jak chcemy. I kopiujemy go do folderu
download gdzie mamy grę. Uruchamiamy
DpFileListGenerator update PES 2016 wybieramy z jakiego korzystamy DLC w grze, zaznaczamy nasz plik .cpk z piosenkami i resztę jeśli jakąś mamy i generujemy nowy DpFileList.
Gotowe ! Teraz możemy sprawdzić czy działa w grze.PS. U mnie działa za każdym razem, podmiana wszystkich piosenek (13), nie sprawdzałem wariantu z dodaniem paru (mniej niż 13) piosenek.PS. W przypadku jak chce się dodać piosenki do gry na konsole, trzeba robić cały plik dt40_all.cpk który będzie zawierał wszystkie pliki + nowe, zamienione na oryginalne. Nie sprawdzałem, tego oczywiście.Zakaz kopiowania na inne fora, strony bez zgody autora
by we'street for pesleague.pl