Autor Wątek: PES 2017 FAQ - techniczne informacje  (Przeczytany 10186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

OnoMatoPeja

  • Gość
PES 2017 FAQ - techniczne informacje
« dnia: Sierpień 28, 2016, 00:34:25 »
Co to jest DLC i różnice względem Konami Patch/Game Version

Zawartość do pobrania, downloadable content (DLC) – produkt stanowiący rozszerzenie gry komputerowej, udostępniany przez wydawcę za pośrednictwem Internetu. Pod pojęciem tym kryją się różnego rodzaju dodatki do podstawowej wersji gry, takie jak nowe wyposażenie, mapy czy pakiety misji. Często gra ma swoją reedycję, w której skład wchodzą wszystkie wydane do niej DLC.       info wikipedia

Patch to inaczej mówiąc łata. Patch jest poprawką lub uaktualnieniem do określonego programu lub do konkretnych danych. Poprawkę tę stosuje się zwykle w celu usunięcia błędów czy problemów pojawiających się w danej wersji programu. Może służyć także jako sposób na rozszerzenie dotychczasowej funkcjonalności programu lub ewentualnie do zwiększenia jego wydajności.

Co to jest dpfilelist.bin i DpFileList Generator

Dptfilelist Generator - program którym dodaje się różne elementy graficzne i textowe do gry w plikach z rozszerzeniem nazwa_pliku.cpk do folderu download, który znajduje się w głównym folderze gry. Aby jakiś dodatek działał poprawnie w grze, dpfilelist generator musi wspierać okreslone DLC na którym działa nasz dodatek a w samej grze musi ten DLC się znajdować (gra ma wgrany DLC 3.0 a my mamy dodatek który działa z DLC 2.0, możemy wygenerować nowy dpfilelist.bin, ale jest wielkie prawdopodobieństwo że ten dodatek pod DLC 2.0 nie będzie działał poprawie w grze, jeśli jest wgrany w grze DLC 3.0). Każdy patch zwiera w sobie już gotowy dpfilelist.bin wygenerowany przez autora patcha pod jego dodatki i nie trzeba nic generować jeśli nie dodajemy nowych dodatków. Po za tym numeracja pliku pes2017.exe nie ma znaczenia na dpfilelist.bin.

dpfilelist.bin - określa jakie dodatki (pliki z rozszerzeniem .cpk) bedą w grze działać, mimo że mamy więcej dodatków .cpk w folderze download, a w samym generatorze zaznaczyliśmy tylko 10 z 20 dodatków które będą, powinny, działać w grze.


[PC] Domyślna lokalizacja instalacji PES 2017

<Folder instalacji STEAM> lub Program Files (x86)\Steam \SteamApps\common\Pro Evolution Soccer 2017\


[PC] Lokalizacja pliku settings.exe

<Folder instalacji STEAM> lub Program Files (x86)\Steam \SteamApps\common\Pro Evolution Soccer 2017\


[PC] Jak nadać na stałe uprawnienia administratora dla PES

Przechodzimy do folderu gdzie mamy zainstalowanego PESa, domyślnie to:

<Folder instalacji STEAM> lub Program Files (x86)\Steam \SteamApps\common\Pro Evolution Soccer 2017\

1. Klikamy prawym na pes2017.exe
2. Przechodzimy do zakładki ZGODNOŚĆ
3. Na samym dole zaznaczamy URUCHOM TEN PROGRAM JAKO ADMINISTRATOR
4. Klikamy OK


[PS4] Zmiana MTU w konsoli

Jeżeli dalej macie problemy z połączeniem się do sieci PSN na PS4, to przedstawiam sprawdzony sposób, który znalazłem na portalu Dualschockers. Wystarczy tylko zmienić MTU z automatycznego na 1471

Musicie wejść w ustawienia konsoli -> Sieć -> Skonfiguruj połączenie internetowe -> Użyj kabla sieciowego (lub WiFi) -> Niestandardowe -> nie zmieniamy nic aż do Ustawień MTU, wybieramy ręczne i wpisujemy 1471. Wykonać test połączenia, jeżeli się powiedzie, to będziecie z powrotem online.


[PS4] Jak zrobić zdjęcie w grze poprzez Konsole

Z pomocą przychodzi wbudowana w konsole funkcja dająca możliwość zrobienia szybkiego zdjęcia: REJESTRACJA lub LOGOWANIE


[PC] Gra nie obsługuje w pełni rozdzielczości monitora ?

Przechodzimy do folderu gdzie mamy zainstalowanego PESa i klikamy na settings.exe prawym myszy, po czym wybieramy Właściwości
Przechodzimy do zakładki Zgodność i zaznaczamy Wyłącz skalowanie ekranu dla ustawień wysokiej rozdzielczości DPI
Tak samo robimy z plikiem pes2017.exe
Na koniec oczywiście zatwierdzamy zmiany poprzez OK

[PC] Brak kibiców na trybunach ?

Włącz lub Wyłącz AA (Antyaliasing) w ustawieniach karty graficznej
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2016, 11:40:34 wysłana przez we'street »

OnoMatoPeja

  • Gość
Odp: FAQ - częste problemy z grą
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2016, 00:34:32 »
Optymalizacja dla PES'a oraz jak przeciwdziałać lub ograniczyć do minimum, problemy typu:

- gra się wyłącza, nie uruchamia, zacina/przycina
- nie wyszukuje mi przeciwnika
- długie wyszukiwanie przeciwnika
- rozłącza mnie w czasie meczu
- "aplikacja przestała działać" lub inne temu podobne przypadki
- lagi, opóźnienia, rozłączanie w online


Cytuj

Przydatne informacje aby w pewnym stopniu uniknąć, a zarazem poprawić płynność gry i jakość połączenia online.

PC: optymalizacja, czyszczenie itp.

- zainstalować najnowsze sterowniki do karty graficznej jeśli są dostępne pod nasz model
- zainstalować najnowsze sterowniki do karty dźwiękowej jeśli są dostępne
- zainstalować DirectX, Visual C++ (32bit i 64bit) z instalatora gry

- skorzystanie w bezpiecznego programu REJESTRACJA lub LOGOWANIE w celu czyszczenia rejestru windows, defragmentacji rejestru i optymalizacji systemu windows (przyspieszenie), w tym połączenia internetowego - raz na miesiąc wystarczy

- skanowanie systemu programem Malwarebytes Anti-Malware w celu usunięcia niechcianych wirusów, robaków, trojanów, rootkitów, dialerów i oprogramowania szpiegującego (zalecam przez użytkowaniem wyłączyć w ustawieniach programu auto-start z systemem).

- w systemie windows wyłączyć (są to usługi): centrum zabezpieczeń, zaporę systemu windows, windows defender

- wykonać defragmentacje dysku C (raz na miesiąc lub dwa, wystarczy)

- przeskanować PCta programem CCleaner (zakładka Cleaner a potem Rejestr x 2) oraz programem AdwCleaner (dać skanowanie a potem Usuń)

- dodanie folderu Steam lub pes2017.exe do wyjątków w antywirusie lub wyłączenie go na czas gry

PC: optymalizacja itp.

- w ustawieniach karty graficznej utworzyć profil dla pes2017.exe w którym możemy wpłynąć na jakość detali w grze jak i płynność gry, kosztem jakości.

- w przypadku posiadaczy grafik IntelHD, grę uruchamiamy z wyższą wydajnością poprzez prawy plik na ikonę/skrót PESa (czyli gra uruchomi się nie na grafice Intela tylko drugiej karcie graficznej, jeśli posiadamy oczywiście) bądź ustawiamy tą "lepszą kartę graficzną" na sztywno w BIOSie lub ustawieniach tej lepszej karty graficznej (więcej informacji jak tego dokonać, znajdziemy w google).

- dodanie w panelu sterowania karty graficznej plik Steam.exe aby uruchamiał się z procesem wyższej wydajności.

PC: problemy z połączeniem itp.

- w wierszu poleceń (cmd, uruchamiamy jako admin) wpisach komendy (osobno każdą ! bez " * ") i zresetować pc'ta na koniec:

 * netsh winsock reset
 * netsh int ip reset
 * netsh int ipv6 reset
 * netsh firewall set opmode disable
 * netsh branchcache reset
 
- przekierować porty TCP: 80, 8800-8899, 4000-4200, 14020 i UDP: 3658, 5730-5739 w routerze (jak, patrz google) lub dodać je dla pes2016.exe w zaporze systemu windows (jeśli nie jest wyłączona ta usługa) do wyjątków

- wyłączenie w routerze firewall (inaczej zapora ogniowa, jeśli router posiada)

- włączenie w routerze opcji UPnP (jeśli posiada)

- ustawić odpowiednie MTU REJESTRACJA lub LOGOWANIE

- ustawienie Stałego IP (statycznego IP) dla określonego, naszego PCta możemy uczynić poprzez router i dla określonego adresu MAC (adres naszej karty sieciowej) ustawić, zarezerwować adres IP lub w systemie Windows ustawić to ręcznie  REJESTRACJA lub LOGOWANIE.
Jest to przydatne a nawet konieczne w czasie przekierowania portów lub ustawianiu DMZ.

Konsole: problemy z połączeniem itp.

- przekierować porty w routerze dla samego PSN dla konsol PS4 (dla poprawy komunikacji) REJESTRACJA lub LOGOWANIE

- przekierować porty TCP: 80, 8800-8899, 4000-4200, 14020 i UDP: 3658, 5730-5739 w routerze (jak, patrz google) dla IP konsoli, może być wymagane aktywowanie opcji DMZ (co to jest, patrz google)

- wyłączenie w routerze firewall (inaczej zapora ogniowa, jeśli router posiada)

- włączenie w routerze opcji UPnP (jeśli posiada)

- PC i Konsole - jeśli w czasie meczu zrywa nam połączenie, a np. wygrywamy mecz na naszą korzyć lub niczyją, w 90% jest to wina przeciwnika, który umyślnie rozłącza, laguje mecz. Takich graczy polecam, zgłaszać do konami (najlepiej z dowodami lub nick gracza i opis sytuacji w języku eng. ger. przy pomocy translatora, jak nie znamy języka dobrze).

w przypadku jak nadal nic nie pomaga i mamy lagi, opóźnienia lub nie wyszukuje przeciwnika, możemy skontaktować się z dostawca łącza naszego i spróbować na pomocy technicznej wyjaśnić sprawę czy to nie coś z ich strony jest winne... też tak bywa nieraz.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2016, 00:41:47 wysłana przez we'street »

TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Odp: FAQ - częste problemy z grą
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2016, 00:34:32 »