--- English Lang. ---
A quick solution for the most common online issues.
Our Customer Support team have been receiving a lot of queries regarding online issues with PES 2013. In order to help you all get in the game as soon as possible, here are the most common issues and the easiest way to solve them in a handy F.A.Q. Please feel free to contact out Customer Support team if you are still having issues accessing the online content of PES 2013 by clicking here.
Common Internet Connection Issues:
The most common issue being faced is due to incorrect port forwarding. Please make sure that any firewalls you might have are turned off and that the following ports are open in your router:
PC:
TCP: 80, 44, 4000-4200
UDP: Auto mode: 3658, 5730-5739
Manual mode: It is possible to set any UDP port number from the "settings.exe" in the Konami Start menu folder.
PS3:
TCP: 80, 443, 5000-5200
UDP: Auto mode: 3658, 5730-5739 *default is 3658
Manual mode: It is possible to set any port UDP number from "Port Settings" menu on the "System Settings" in the PlayStations main screen.
Xbox360:
TCP: 53, 80, 3074
UDP: 53, 88, 3074
* based on the Xbox Live port information
REJESTRACJA lub
LOGOWANIEWe also recommend you cancel and reinstall any updates or patches in the game, as this has helped several of our users solve some common issues. Forwarding these ports has also helped solve a lot of the "Return to main menu" issues.
Xbox360: Online Pass has already been used:
This issue is caused because you have already entered your Online Pass (Xbox360 users only), yet PES 2013 is having issues finding the Online Pass verification file on your Xbox360.
You can easily re-download the file by following these steps:
1) Hit the "guide button" on your Xbox360 controller
2) Move to the "Settings" tab
3) Select "Account Settings"
4) Select "Download History"
5) Look for your Online Pass in the list of previously downloaded files and select it to re-download it.
You should now be able to access the online content without further issues.
PC Konami ID issues:
Most of these issues can be solved by making sure the correct data has been entered. Here are a few quick steps to ensure that the data required is entered correctly:
1) Please make sure all fields are clear and the "Auto Login" option is not active.
2) Make sure your Caps Lock and Num Lock keys are not active on your keyboard when entering your password, and double check that all other information is entered correctly.
3) Make sure that you are entering your registration code in uppercase and without hyphens (-). If you have auto-complete on, please delete the registration code and type it again manually, just to be sure.
4) If you continue to see an error message, please reset your Konami ID password at
REJESTRACJA lub
LOGOWANIEThese steps have proven helpful to many of our users, but please feel free to contact us if the problems persist.
--- Polish Lang. (wolne tłumaczenie)---
Oto rozwiązanie najczęstszych problemów związanych z komunikacją do gry oraz pytań z nimi związanych.
W razie dalszych problemów prosimy o kontakt z naszą obsługą klienta.
Typowe problemy z połączeniem:Najczęstszym problemem pojawiającym się z łącznością wynika z niewłaściwego przekierowywania portów. Prosimy upewnić się, że wszelakie zapory systemowe są odblokowane oraz czy dane porty są otwarte:
PC:
TCP: 80, 44, 4000-4200
UDP: Tryb automatyczny: 3658, 5730-5739
Tryb ręczny: Można ustawić dowolny numer portu UDP w "settings.exe" znajdujący się w folderze Konami > Pro Evolution Soccer 2013
PS3:
TCP: 80, 443, 5000-5200
UDP: Tryb automatyczny: 3658, 5730-5739 * domyślna to 3658
Tryb ręczny: Można ustawić dowolny numer portu UDP z "Port Settings" w menu "Ustawienia systemu" w konsolach PlayStation, ekranu głównego.
Xbox360:
TCP: 53, 80, 3074
UDP: 53, 88, 3074
* Na podstawie Xbox Live portu informacyjnego
REJESTRACJA lub
LOGOWANIEPolecamy również anulować i ponownie zainstalować wszystkie aktualizacje lub poprawki w grze, jak to pomogło kilku naszym użytkownikom w rozwiązaniu niektórych typowych problemów. Przekierowanie portów ma również pomóc rozwiązać wiele problemów z "Powrót do głównego menu".
Xbox360: Online Pass został już użyty:Problem ten spowodowany jest dlatego, że już wprowadzono Online Pass (tylko użytkownicy Xbox360), to jednak PES 2013 ma problemy ze znalezieniem pliku weryfikacyjnego Online Pass w twoim Xbox360.
Można łatwo ponownie pobrać ten plik, wykonaj następujące kroki:
1) Przycisk "Przewodnik" kontrolera Xbox360
2) Przejść do zakładki "Ustawienia"
3) Wybierz "Ustawienia konta"
4) Wybierz opcję "Historia pobierania"
5) Znajdź swój Online Pass na liście wcześniej pobranych plików i wybierz go do pobrania.
Teraz powinieneś być w stanie uzyskać dostęp do treści online bez dalszych problemów.
Kwestie związane z PC Konami ID:Większość z tych problemów można rozwiązać poprzez upewnienie się, że poprawne dane zostały wprowadzone. Oto kilka szybkich kroków dla sprawdzenia, że wymagane dane zostały wprowadzone prawidłowo:
1) Proszę upewnić się, że wszystkie pola są jasne i opcja "Auto Login" nie jest włączona.
2) Upewnij się, że klawisz Caps Lock i Num Lock nie są włączone na klawiaturze, podczas wprowadzania hasła i sprawdź, że wszystkie inne informacje zostały wprowadzone prawidłowo.
3) Upewnij się, że wprowadzasz kod rejestracyjny w wielkich liter i bez myślników (-). Jeśli masz ustawione auto-uzupełnienie na włączone, proszę usunąć kod rejestracyjny i wpisz je ponownie ręcznie, tylko aby się upewnić.
4) Jeśli nadal jest wyświetlany komunikat, Zresetuj hasło Konami ID na
REJESTRACJA lub
LOGOWANIETe kroki okazały się pomocnymi dla wielu użytkowników, lecz prosimy o kontakt, jeśli problemy utrzymają się nadal.