titaj bardzej rozbudowane
Sezon ogórkowy? Brak nowych informacji o październikowych premierach? Nic z tego! W tym roku Konami postanowiło sobie wziąć do serca ostatnie niepowodzenia w postaci PES2008 oraz PES2009 i już w lipcu publikuje pierwsze konkretne informacje o swojej sztandarowej, sportowej produkcji.
Newsy, którym miało być poświęcone sierpniowe wydanie PSM3 wyciekły do sieci już teraz. Ktoś najwyraźniej ma dobre układy z panem Mietkiem z drukarni, gdyż planowo gazeta miała ukazać się 9 lipca. Co więcej, ów dżentelmen opublikował skany magazynu, które zamieszczamy poniżej.
Co nowego powinniśmy zobaczyć na przełomie października i listopada odpalając PES2010 po raz pierwszy?
Gameplay:
* wyraźne zwolnienie rozgrywki, aczkolwiek gra będzie szybsza niż np. FIFA09
* tym razem podania powinny decydować o powodzeniu akcji, a nie holowanie piłki przez całe boisko z 3 obrońcami na plecach
* prostopadłe, górne podania (L1+trójkąt) nie będą już tak skuteczne (chyba, że podającym jest ktoś z prawdziwych fachmistrzów pokroju Xaviego czy Fabregasa)
* w końcu bramkarze nie będą obdarzeni współczynnikiem kiksów na poziomie Artura Boruca z ubiegłego sezonu, ich zachowanie i pewność interwencji ma ulec poprawie
* piłkarze będą reagować szybciej na wydawane im polecenia
* nowy system wykonywania karnych bazowany na wersji z konsoli Wii (czyżby w końcu możliwość strzelenia w wybrane miejsce bramki, a nie tylko w wybrany obszar?)
* wykonywanie stałych fragmentów gry ma się opierać na gałkach analogowych
* Wojtek Łobodziński mode, czyli im lepiej dośrodkowuje gracz będący aktualnie na skrzydle, tym większa liczba zawodników nacierających na bramkę uda się w pole karne (jeżeli przy piłce będzie wyżej wymieniony Lobo, to próżno będzie szukać kogokolwiek w szestastce;)
* będzie można wydawać obrońcom polecenia przepychania się w polu karnym (wtedy uważać należy na łysych sędziów z UK, gdyż karny gwarantowany;)
a propos sędziów to mają oni lepiej interpretować zasadę przywileju korzyści.
Animacje:
* kilka nowych specjalnycha animacji dla niektórych grajków
* nowe sposoby przyjęcia piłki na klatkę, podcinania, szybkich zwodów
* wiele animacji ma zostać dodanych na podstawie danych zebranych podczas sesji MoCap
Grafika:
* nowy system oświetlenia (blabla, co roku to słyszymy, a murawa wciąż pewnie będzie się błyszczeć niczym tafla lodowiska)
* kibice w pełnym 3D (brzmi nieźle),
* porównanie wyglądu graczy w PES2009, a PES2010 pokazuje spore zmiany na lepsze
Online:
* powrót do systemu online stosowanego w PES6 (yeah!), z kilkoma usprawnieniami
* aktualizacja składów online, system dobrze znany z PES2009,
* Liga Mistrzów rozgrywana online? (brzmi ciekawie, zobaczymy jak to panowie z PES Productions widzą)
* wywalenie archaicznego i kompletnie nieintuicyjnego KONAMI_ID
* serwerami hostującymi rozgrywkę bedą serwery Sony, które goszczą graczy posiadających PS3
Licencje:
* licencjonowana Bundesliga (a niech to;), Primera Division, Serie A, Ligue 1 i Eredivisie,
* wszystkie kluby, które zakwalifikują się do rozgrywek grupowych Ligi Europejskiej też mają być w pełni licencjonowane,
* tylko Manchester United i Liverpool będą posiadały oryginalne nazwy, stroje i herby, jeżeli chodzi o Premier League,
Inne:
* możliwość noszenia wyciągniętej ze spodenek koszulki,
* taki sam komentarz, jednakże ze zwiększoną liczbą wypowiadanych kwestii,
* oryginalna waluta w Master League (PES Points OUT!),
* gracze z Become A Legend będą dostępni również w Master League, a zajmując czołowe miejsca w lidze w trybie BAL będziemy uczestniczyć w rozgrywkach Master League lub Ligi Europejskiej,
* nowy system specjalnych kart zamiast dotychczasowych gwiazdek określających specjalne umiejętności graczy,
* większa liczba nagród do zdobycia w BAL,
* możliwość automatycznego wyboru podstawowej jedenastki na podstawie formy, umiejętnosci lub zapasu sił,
nowe "cieszynki" (i nie chodzi tu o nowe kolekcje farb;)
* wiele nowych stadionów (potwierdzone Anfield), ale nie sprecyzowano czy będą one dodane, czy zastąpią kilka stadionów z PES2009.
Co usunięto:
* automatyczne wślizgi i oddawanie strzałów,
* zawiechy po wykonywaniu stałych fragmentów gry,
* nie będzie więcej "prostych ustawień" znanych z poprzednich części, ich miejsce zajmą paski strategii, których zarys można było zobaczyć w trailerze.
Dodatkowe info:
* gra jest ukończona w 50%,
* w wersji, do której dostęp mieli redaktorzy PSM do wyboru były zespoły Barcelony i Liverpoolu, a pierwszego gola w spotkaniu z komputerem na poziomie normal strzelono dopiero w 3 meczu.
Jak działa nowy system kart?
Stary model umiejętności reprezentowany za pomocą gwiazdek został zastąpiony przez specjalne karty opatrzone unikalnym logiem. Na specjalne umiejętności przeznaczono 12 slotów, przy nawet czym największe gwiazdy są obdarzone maksymalnie 9 kartami.
Jak doskonale pamiętamy gwiazdki były na stałe wbudowane w pole statystyk gracza. Inaczej ma się sprawa z kartami. Otóż niektóre karty możemy aktywować lub też dezaktywować, w zależności od naszych aktualnych potrzeb wynikajacych z taktyki.
Poniżej lista włączalno-wyłączalnych kart specjalnych wraz z opisem:
* Attack/Defence - sprawia, że piłkarz jest zorientowany ofensywnie lub defensywnie
* Extra Attacker - gracz z obrony będzie próbował włączać się do ataku, tak jak Arboleda czy Pepe
* Deep Cover - defensor nie będzie wystawiał nosa poza swoją szesnastkę
* Overlapping Run - boczny obrońca będzie zachodził na pozycję skrzydłowego, coś na wzór Daniego Alvesa
* All out Attack - gracz będzie starał sie trzymać piłkę przy nodze, w celu umożliwienia kolegom przejścia do ataku
* Incisive Run - gracz będzie starał się schodzić ze skrzydła do środka
* Mazing Run - gracz świetnie trzyma piłkę przy nodze
* Cut Back Pass - po wejściu ze skrzydła dokładne odegranie piłki do tyłu na wbiegających kolegów
* Goal Poacher - gra na żywioł, próby minięcia obrońcy zwodem i strzału będą bardziej skuteczne, coś na wzór Torresa
* Pinpoint Pass - umiejętność zagrywania piłki "na nos"
* Box to Box - żelazne płuca, zdolność do biegania od jednego pola karnego do drugiego
* Long Ranger - odpowiednik Middle Shoting z poprzednich części, dobry strzał z dystansu
* Free Roaming - łącznik ataku z pomocą, gra jak Gerrard czy Boguski
* Fox in the Box - lis pola karnego, dobra zastawianie się i strzały tyłem do bramki
* Dummy Runner - gracz, który często biega bez piłki absorbując uwagę obrońców