Krótkie wprowadzenie: do tej pory spotkałem tylko jeden taki tutorial, a mianowicie ten od Gkana. Dla wielu osób jest to po prostu zbyt trudne.
Ludzie również
wzajemnie straszą się obsługą Blendera.
Jak nie znasz na wylot Blendera to nawet nie zaczynaj! - nonsens. Zrobimy to bez Blendera.
Potrzebne programy:-
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE -
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE-
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE- zapał do pracy, cierpliwość, kitserver
Po kolei, co należy robić...
1. Instalujemy pobrane programy ;-)
2. Pobieramy
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE, na którym będziemy opierać każdy nasz stadion.
3. Odpalamy Rhinoceros i otwieramy nasz template. Jest to murawa wokół, której zbudujemy nasz obiekt.
Kluczowy moment: w porównaniu do innych zaawansowanych edytorów, Rhinoceros jest w miarę intuicyjny i prosty.
Dla kompletnych nowicjuszy zalecam jednak zapoznanie się z podstawami obsługi tego programu.
REJESTRACJA lub
LOGOWANIEUwaga! Nie zawracajcie sobie głowy końcową częścią filmiku (konwertowaniem stadionu), bo ona nas nie dotyczy. Uczcie się obsługi Rhinocerosa, budowania w nim stadionu. Konwertowanie do PES'a 2010 opiszę w tym poradniku. 4. Załóżmy, że łapiecie już o co chodzi w Rhino. Teraz należy zapisać nasz projekt w formacie
.3ds5. Pobieramy
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE i otwieramy Stadium Studio.
Teraz:
File -> Open SEF i otwieramy pobrany przed chwilą plik. Jest to na pozór pusty plik SEF, który pochodzi z Blendera. Pusty tylko na pozór, bo jednak ma taką konfigurację, że możemy iść krok dalej.
A mianowicie:
Import -> 3DS File. Tutaj wybieramy nasz stadion z Rhino.
W tej chwili powinieneś ujrzeć twój obiekt. Klikasz
File i po kolei jedziemy:
-
export stadium BIN i zapisujemy plik pod nazwą Model.bin
-
export parameters BIN i zapisujemy plik pod nazwą Parameters.bin
-
export images BIN i zapisujemy plik pod nazwą Texture.bin
6. Uruchom Stadium Service. Załaduj teraz trzy utworzone przez nas pliki bin. Model, parameters i texture. Kliknij
apply.
Pojawia się lista stadionów. Wybierz ten, który chcesz podmienić i naduś
Create.
7. Krok ostatni. W folderze "Stadium Service" mamy podfolder "Stadium". Tam właśnie jest nasz obiekt. Zazwyczaj około 20 plików.
Wrzucamy te pliki do folderu dt07.img w naszym kitserverze.
Koniec.Jeśli ktoś boi się zaawansowanych Blenderów, to właśnie poznał bardzo prosty sposób na tworzenie stadionów. Uwaga! "Prosty" nie oznacza "prostacki". Rhino też jest dobrym narzędziem!