Autor Wątek: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.  (Przeczytany 7049 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kogut_dp

  • Gość
Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« dnia: Lipiec 20, 2010, 11:16:30 »

Krótkie wprowadzenie: do tej pory spotkałem tylko jeden taki tutorial, a mianowicie ten od Gkana. Dla wielu osób jest to po prostu zbyt trudne.
Ludzie również wzajemnie straszą się obsługą Blendera.
Jak nie znasz na wylot Blendera to nawet nie zaczynaj! - nonsens. Zrobimy to bez Blendera.

Potrzebne programy:
- REJESTRACJA lub LOGOWANIE
- REJESTRACJA lub LOGOWANIE
- REJESTRACJA lub LOGOWANIE
- zapał do pracy, cierpliwość, kitserver

Po kolei, co należy robić...

1. Instalujemy pobrane programy ;-)

2. Pobieramy REJESTRACJA lub LOGOWANIE, na którym będziemy opierać każdy nasz stadion.

3. Odpalamy Rhinoceros i otwieramy nasz template. Jest to murawa wokół, której zbudujemy nasz obiekt.
Kluczowy moment: w porównaniu do innych zaawansowanych edytorów, Rhinoceros jest w miarę intuicyjny i prosty.
Dla kompletnych nowicjuszy zalecam jednak zapoznanie się z podstawami obsługi tego programu.
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
Uwaga! Nie zawracajcie sobie głowy końcową częścią filmiku (konwertowaniem stadionu), bo ona nas nie dotyczy. Uczcie się obsługi Rhinocerosa, budowania w nim stadionu. Konwertowanie do PES'a 2010 opiszę w tym poradniku.

4. Załóżmy, że łapiecie już o co chodzi w Rhino. Teraz należy zapisać nasz projekt w formacie .3ds

5. Pobieramy REJESTRACJA lub LOGOWANIE i otwieramy Stadium Studio.
Teraz: File -> Open SEF i otwieramy pobrany przed chwilą plik. Jest to na pozór pusty plik SEF, który pochodzi z Blendera. Pusty tylko na pozór, bo jednak ma taką konfigurację, że możemy iść krok dalej.
A mianowicie: Import -> 3DS File. Tutaj wybieramy nasz stadion z Rhino.
W tej chwili powinieneś ujrzeć twój obiekt. Klikasz File i po kolei jedziemy:
- export stadium BIN i zapisujemy plik pod nazwą Model.bin
- export parameters BIN i zapisujemy plik pod nazwą Parameters.bin
- export images BIN i zapisujemy plik pod nazwą Texture.bin

6. Uruchom Stadium Service. Załaduj teraz trzy utworzone przez nas pliki bin. Model, parameters i texture. Kliknij apply.
Pojawia się lista stadionów. Wybierz ten, który chcesz podmienić i naduś Create.

7. Krok ostatni. W folderze "Stadium Service" mamy podfolder "Stadium". Tam właśnie jest nasz obiekt. Zazwyczaj około 20 plików.
Wrzucamy te pliki do folderu dt07.img w naszym kitserverze. Koniec.



Jeśli ktoś boi się zaawansowanych Blenderów, to właśnie poznał bardzo prosty sposób na tworzenie stadionów. Uwaga! "Prosty" nie oznacza "prostacki". Rhino też jest dobrym narzędziem!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2010, 11:24:09 wysłana przez kogut_dp »

Offline Radeqq81

  • Były członek Załogi
  • *
  • Join Date: Kwi 2010
  • location: Płock
  • Wiadomości: 2068
  • Dostał Piw: 214
  • Na forum od: 01.04.2010r.
  • Najlepszy Patchmaker/Twórca Dodatków 2012r.
    • Status GG
    • Moje mody,dodatki do PES.
  • Gram w: PES 2013
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2010, 13:54:17 »
Widze tu cytat z mojej wypowiedzi w jednym z watkow hehe;P Ale jestes wielki doslownie W I E L K I !!! Dziekujemy wszyscy:)
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
NIE POMAGAM NA PW-OD TEGO JEST FORUM!

Offline gorzo08

  • Kapitan reprezentacji
  • ****
  • Join Date: Kwi 2009
  • location: B-B
  • Wiadomości: 433
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 22.04.2009r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2010, 14:44:15 »
Wielkie ale to wielkie brawa dla ciebie !!!
" border="0
1 miejsce w :
Typer Premiership 2010/2011

Offline piotrl1997

  • Piłkarz A klasy
  • **
  • Join Date: Lip 2008
  • location: Newcastle - NUFC 4 LIFE
  • Wiadomości: 211
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 04.07.2008r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2010, 17:37:34 »
a mi pisze image not found. co zrobic? textury mi nie czyta prosze o pomoc
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2010, 20:53:26 wysłana przez piotrl1997 »

Offline Kiper69

  • Amator
  • *
  • Join Date: Cze 2010
  • location:
  • Wiadomości: 28
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 13.06.2010r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2010, 18:24:23 »
Ja planuje to 3ds max'em zrobić (program do modelowania 3d). Chyba najbardziej skomplikowany program do tworzenia grafiki 3d, ale za to po opanowaniu programu, efekt jest oszałamiający. Zobaczymy co z tego wyjdzie  :) Dodam taki pokaz, co potrafi ten progros...
<a href="http://forum.pesleague.pl/index.php?PHPSESSID=251d6d4576d2b98fd396e5ae6f5bfe48&amp;action=register">REJESTRACJA</a>&nbsp;lub&nbsp;<a href="http://forum.pesleague.pl/index.php?PHPSESSID=251d6d4576d2b98fd396e5ae6f5bfe48&amp;action=login">LOGOWANIE</a> - każde auto modelowane tym programem  ;)

Offline cola-GKS

  • Trampkarz
  • *
  • Join Date: Gru 2009
  • location:
  • Wiadomości: 44
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 30.12.2009r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2010, 14:05:10 »
Jak w Rhinoceros 4.0 można ustalać/przypisywać/dodawać teksturki do meshy? I czy można jakoś zrobić tak by te meshe po dodaniu przyciągały się do siatki?

p.s.
ok, już znam odpowiedź na pierwsze pytanie... nadal nie znam odpowiedzi na drugie pytanie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2010, 16:42:10 wysłana przez cola-GKS »

Offline Kibic Ekstraklasy

  • Dyrektor sportowy
  • *****
  • Join Date: Kwi 2010
  • location: BDG
  • Wiadomości: 860
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 05.04.2010r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2010, 20:48:12 »
Może ktoś po takim świetnym tutku wkońcu zrobi Polski stadion 8) Ja napewno spróbuje ale narazie stadion w mojej miejscowości :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2010, 20:50:33 wysłana przez Ludovic#10 »

Offline bronek785

  • Junior
  • *
  • Join Date: Cze 2009
  • location:
  • Wiadomości: 109
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 17.06.2009r.
  • !!! TYLKO ARKA GDYNIA !!!
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2010, 16:16:06 »
Można prosić o template na inny server bo na rapidzie nie działa

kogut_dp

  • Gość
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2010, 18:02:14 »
Można.
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

Offline bronek785

  • Junior
  • *
  • Join Date: Cze 2009
  • location:
  • Wiadomości: 109
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 17.06.2009r.
  • !!! TYLKO ARKA GDYNIA !!!
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2010, 18:07:19 »
Wielkie dzięki

Edit: Mam problem przy eksport images bin gdy na to kliknę wyskakuje błąd


I jeszcze jedno:

Jak dodać murawę ???

Bardzo proszę o pomoc
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2010, 23:06:13 wysłana przez bronek785 »

kogut_dp

  • Gość
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2010, 11:43:26 »
1. Wszystkie tekstury w formacie .bmp
2. Wszystkie pliki w tym samym folderze: Projekt w .3dm, wyeksportowany projekt w .3ds, tekstury w .bmp
3. Jeśli nadal którejś tekstury nie znajduje to zaznaczasz tylko te znalezione, klikasz prawym i export selected, ale to nie jest dobre wyjście, bo może w grze czegoś zabraknąć. Więc trzeba dopilnować tej zgodności, o której pisałem i nie ma bata, musi wszystko znaleźć.
4. Murawę robisz sam, np. coś takiego:
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
I wrzucasz to normalnie jako siatkę. Robisz sobie płaską siatkę wielkości boiska i pokrywasz teksturą, murawą.

EDIT: Być może jest też jakiś problem, gdy w ścieżce są polskie znaki:
...\paweł\...
ale tego nie jestem pewien, bo mój folder ze stadionami nie ma polskich znaków w ścieżce. W nazwach plików też lepiej ich nie wpisywać.



nie rozumiem punktu numer 2 bo ja mam textury w moich obrazach.
Niektórym działa, niektórym nie. Dlatego zalecam mieć wszystko w jednym folderze, na wszelki wypadek.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2010, 17:43:40 wysłana przez kogut_dp »

Offline rageman

  • Prezes klubu
  • *****
  • Join Date: Cze 2009
  • location: GALERA
  • Wiadomości: 1334
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 04.06.2009r.
  • Ballpackmaker
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2010, 13:14:30 »
A skąd wziąć teksture ?

Offline piotrl1997

  • Piłkarz A klasy
  • **
  • Join Date: Lip 2008
  • location: Newcastle - NUFC 4 LIFE
  • Wiadomości: 211
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 04.07.2008r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2010, 15:13:05 »
1. Wszystkie tekstury w formacie .bmp
2. Wszystkie pliki w tym samym folderze: Projekt w .3dm, wyeksportowany projekt w .3ds, tekstury w .bmp
3. Jeśli nadal którejś tekstury nie znajduje to zaznaczasz tylko te znalezione, klikasz prawym i export selected, ale to nie jest dobre wyjście, bo może w grze czegoś zabraknąć. Więc trzeba dopilnować tej zgodności, o której pisałem i nie ma bata, musi wszystko znaleźć.
4. Murawę robisz sam, np. coś takiego:
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
I wrzucasz to normalnie jako siatkę. Robisz sobie płaską siatkę wielkości boiska i pokrywasz teksturą, murawą.

EDIT: Być może jest też jakiś problem, gdy w ścieżce są polskie znaki:
...\paweł\...
ale tego nie jestem pewien, bo mój folder ze stadionami nie ma polskich znaków w ścieżce. W nazwach plików też lepiej ich nie wpisywać.
nie rozumiem punktu numer 2 bo ja mam textury w moich obrazach.

Offline patryk'95

  • Prezes klubu
  • *****
  • Join Date: Sty 2009
  • location:
  • Wiadomości: 1598
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 05.01.2009r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2010, 20:15:18 »
No dobra, stadion niby mam w grze ale co z oświetleniem ? Mam tylko białą plamę przy wykopie piłki itp.
Murawę musisz wrzucić w 3D maxie na boisko tak ?

Offline cola-GKS

  • Trampkarz
  • *
  • Join Date: Gru 2009
  • location:
  • Wiadomości: 44
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 30.12.2009r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2010, 23:27:00 »
Ja mam taki dziwny przypadek, że w PESie tekstury się zamieniają miejscami (np. tekstury schodów są na miejscu tekstury dachy itp.). A niektórych tekstów (np. murawa) nie ma w ogóle. Mnie też zastanawia sprawa z oświetleniem oraz z kibicami - czy sami pojawią się na trybunach czy trzeba ich jakoś dodać?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2010, 23:31:45 wysłana przez cola-GKS »

Offline Kibic Ekstraklasy

  • Dyrektor sportowy
  • *****
  • Join Date: Kwi 2010
  • location: BDG
  • Wiadomości: 860
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 05.04.2010r.
Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 22, 2010, 12:46:51 »
Może ktoś od nowa wstawić program Stadium Service ?

TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 22, 2010, 12:46:51 »