Liga Mistrzów Online Beta jest już otwarta od kilku dni i setki graczy ma okazję wziąć udział w testach nowego trybu gry. Dużo już zostało powiedziane o gameplay'u, ale główny cel beta testów jest sprawdzenie trybu Liga Mistrzów Online. Oto podsumowanie napływających z testów informacji.
Jedynym elementem wspólnym dla trybu offline i online jest sama nazwa. Nie ma tutaj żadnego zorganizowanej ligi z okienkami transferowymi, czy aspektu trenerskiego. Główny celem MLO jest zbudowanie swojego wymarzonego zespołu i konkurowanie z graczami z całego świata. Pieniądze zdobywane są przez rozgrywanie meczów i branie udziałów w turniejach i nie są pozyskiwane od sponsorów czy ze sprzedaży biletów, a wydaje się je wyłącznie na zespół.
Każdy zaczyna w ten sam sposób. Możesz wybrać drużynę spośród pięciu dostępnych lig i rozpocząć grę z domyślnym składem. Jeśli wybierzesz nielicencjonowany klub możesz zmienić jego nazwę. Po wybraniu drużyny zostajesz przeniesiony bezpośrednio do gry.
Na ekranie głównego menu dostępnych jest kilka opcji.
"Mój Zespół" pozwala Ci na ustawienie planu gry bez żadnych ograniczeń czasowych. Pozwala również sprawdzić obecny skład drużyny w menu „Wybierz Skład”. Ze składu drużyny dostęp mamy do przeróżnych wariantów sortowanie piłkarzy jak ich statystyk. Możemy sprawdzić ilość meczy jaką rozegrał dla nas dany zawodnik, jak dużo goli i asyst zdobył oraz jak zmieniała się jego wartość podczas gry w naszym klubie (więcej o tym elemencie będzie później). Również w tym oknie możesz zerwać kontrakt z zawodnikiem.
Jedną z ostatnich opcji w menu "Mój Zespół" jest opcja "Zresetuj Drużynę". Niektórzy z was mogą dojść do wniosku, że po stracie wszystkich funduszy jedyną opcją jest zaczęcie od nowa. Zresetowanie Twojej drużyny da Ci szansę rozpocząć grę od początku wraz z domyślnymi ustawieniami.
A teraz najbardziej interesujący element - Transfery.
Wartość piłkarzy początkowo oparta ogólnych statystykach, ale zmieni się ona pod wpływem pewnych czynników, a najistotniejszym czynnikiem jest to jak wielu użytkowników kupuje tego samego piłkarza. Dla przykładu wartość Agbonlahor'a wzrosła do prawie 2 milionów po tym jak zakupiła go znaczna część graczy. Kolejnym czynnikiem, który wpływa na wartość piłkarza jest liczba meczy które rozegrał. Nie zauważyłem, aby ten czynnik miał istotne znaczenia na wartość, ale może działo się tak dlatego, iż online gra tylko ograniczona liczba ludzi. Jedynymi piłkarzami, którzy wartość się zmieniła byli gracze podstawowi.
Możesz początkowo zatrudnić sześciu graczy do twojego zespołu, ale im więcej meczy rozgrywasz tym więcej możesz ich pozyskiwać. W rzeczywistości nie będzie Cię stać na zakup więcej niż trzech lub czterech graczy za jednym razem. Piłkarze z aktualnego składu mogą zostać sprzedani (albo zwolnieni) z menu "Wybierz Skład".
Szukanie potencjalnych graczy jest podobne do tego z trybu offline. Możesz szukać poprzez kluby, narodowości lub w zaawansowany sposób przez zaznaczanie interesujących Cię kryterii. Cała twoja "Historia Transferów" jest gromadzona po to, abyś mógł przeglądać poprzednie zakupy.
Jest jeszcze parę innych miejsc, w których można zobaczyć różne wskaźniki czy statystyki transferowe. Ranking Wartości Rynkowej pokazuje najdroższych piłkarzy, obecnie na Xbox360 są to Messi i Ronaldo i obaj kosztują ponad 14 milionów. Istnieje również procentowy Ranking Wschodzących Gwiazd, który pokazuje piłkarzy, których wartość najbardziej wzrosła, a także Ranking Popularności Piłkarzy, który pokazuje, który z nich jest kupowany najczęściej.
Póki co brak śladu rozwoju piłkarza, ale może ukaże się on po rozegraniu większej liczby spotkań. Jeśli nie będzie rozwoju piłkarza to czy jest sens, aby kupować młodego i dobrze się zapowiadającego się piłkarza zamiast ulubionego i sprawdzonego gwiazdora?
Twój klub jest klasyfikowany na trzy sposoby. Ranking ligowy, Siła drużyny oraz Wartość klubu.
Ranking ligowy jest bardzo prosty. Zyskujesz i tracisz punkty w rankingu rozgrywając mecze. Każdy rozpoczyna z 500 punktami i w momencie osiągnięcia określonego poziomu zostajesz awansowany lub relegowany. Poziom punktów przy którym awansujesz/spadniesz zależy od rodzaju ligi i poziomu umiejętności graczy. Awanse i spadki będą odbywały się co tydzień. Ta obecna metoda wydaje mi się troszku nietrafna. Dzisiaj zremisowałem z dwoma graczami, którzy byli sklasyfikowani wyżej ode mnie, a mimo to spadłem o 30 punktów, co sprawiło że znalazłem się na dole ligowej tabeli.
Ranking Siły Zespołu jest oparty na statystykach 16 najlepszych piłkarzy, a Ranking Wartości Zespołu oparty jest na całkowitej wartości klubu.
Istnieje również obszar w którym przechowywana jest historia drużyny. Zawiera ona rezultaty 20 ostatnich spotkań, najważniejsze osiągnięcia i wyniki z minionych turniejów.
Skoro już sobie wszystko wyjaśniliśmy to pora przejść do meczu.
Są trzy tryby rozgrywania meczów. Szybki mecz, Szybki Mecz (Tryb Trenerski) i Turnieje.
Szybki mecz jest najbardziej popularnym trybem w który będziesz grał. Twój przeciwnik jest losowo wybierany spośród graczy z tej samej ligi i po wyborze przechodzicie bezpośrednio do menu meczowego. Zdobywa się w nim małą ilość pieniędzy ale pomaga on wzmocnić Twój skład i awansować w rankingu ligowym. W trybie trenerskim grasz rolę trenera. Nie masz kontroli nad piłkarzami a jedynie nad taktyką.
W turniejach zaczniesz zdobywać prawdziwe pieniądze. Zostaniesz obciążony opłatą wejściową, ale z łatwością zrekompensują Ci ją dochody z biletów. Odbywać się będą trzy turnieje dziennie dla każdej ligi zarówno w normalnym jak i trenerskim trybie. Podobnie jak w PES2010 możesz dołączyć do turnieju tuż przed jego rozpoczęciem lub później gdy dostępne jeszcze będą wolne miejsca. Dostajesz godzinę na rozegranie kwalifikacji i twoje trzy najlepszego kolejne wyniki będą brane pod uwagę podczas klasyfikacji końcowej. W fazie pucharowej są regularne pięciominutowe przerwy podczas których możesz odpocząć, dlatego że taki turniej może potrwać nawet dwie godziny. Nagrody pieniężne zależne są od tego jak daleko uda Ci się zajść. Bonusy ze sprzedaży biletów naliczane są co każdy mecz, więc nawet jeśli nie awansujesz do fazy pucharowej to wciąż masz szansę zarobić ich na tyle, by móc ulepszyć swój skład.
Oto więc po krótko wszystko na temat Master League Online. Ciekawi mnie jak będzie ten tryb działał z tysiącami graczy rywalizującymi równocześnie, a test beta w mojej opinii wypadł dość pomyślnie. Konami będzie mogło teraz wykorzystać informacje zebrane na swoich serwerach do dopracowania poziomu wartości piłkarzy, a uwagi graczy z pewnością przyczynią się do wprowadzenia ostatecznych poprawek w tym trybie.
Źródło:
REJESTRACJA lub
LOGOWANIE