(https://lh6.googleusercontent.com/-CKfKMfCs2l8/UlGF03u5v8I/AAAAAAAAB9o/EuZtzMzio6U/s720/tutorialpes14song.png)
Potrzebne Programy:
1) PES Sound File Converter 1.8 (Najnowsza wersja dostępna TUTAJ (http://radeqq81.blogspot.com/2013/10/pes-2014-pes-sound-file-converter-18.html))
2) File Loader 1.0.1.0 (Najnowsza wersja dostępna TUTAJ (http://radeqq81.blogspot.com/p/file-loader.html))
3) Plik "playlist.xml"(Do pobrania TUTAJ (http://adf.ly/X3QnU))
KROK 1-Przygotowanie listy własnych utworów
Przygotowujemy sobie swoje własne ulubione piosenki (w formacie .mp3, .wav, bądź .aix) i umieszczamy w Nowym Folderze. Pamiętamy jednak, że ilość piosenek, jakie mogą być dostępne w grze wynosi nie więcej niż 10 utworów.
(https://lh4.googleusercontent.com/-Rz0G6N9AeCE/UlGZ4WopRiI/AAAAAAAAB-w/Pu_nKJuSVvo/s512/1.JPG)
KROK 2-Konwertowanie piosenek na format .adx
Otwieramy program PES Sound File Converter 1.8. Dodajemy do niego swoje piosenki metodą "Przeciągnij i Upuść", albo poprzez wybranie przycisku "Add". W lewym okienku na górze wybieramy format, jaki posiadają nasze piosenki, a w prawym wybieramy koniecznie format .adx. Następnie klikamy przycisk "Next" i przechodzimy do następnej zakładki. Tutaj wybieramy:
Channel: L & R Exchange (Stereo)
Sample: 2400 Hz
Opcjonalnie możemy wybrać "Use source directory" (wtedy nasze piosenki przekonwertują się do tego samego folderu, gdzie mamy własną muzykę). Na sam koniec klikamy "Convert" i po kilku chwilach mamy gotowe piosenki w formacie .adx. Na tym kończymy pracę z programem PES Sound File Converter.
(https://lh4.googleusercontent.com/-wohrQQsMvFM/UlGhfJk272I/AAAAAAAAB_I/G_Ay7qZHp4k/s512/2.jpg)
KROK 3-Zmiana rozszerzenia przekonwertowanych piosenek
Jeśli już skończyliśmy konwertować nasze piosenki na format .adx, następnym krokiem będzie zmiana rozszerzenia z formatu .adx na format .hca. Zrobimy to w bardzo prosty sposób-mianowicie zamiast końcówki .adx wpisujemy przy każdym utworze końcówkę .hca.
Wskazówka:
Jeśli nie wyświetla nam się rozszerzenie pliku przy utworach, nalezy wejść w Mój Komputer, kliknąć zakładkę Organizuj-->Opcje folderów i wyszukiwania-->Widok, i odznaczyć opcję "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików".
(https://lh5.googleusercontent.com/-Nwxsw04zqU4/UlGm0aESV6I/AAAAAAAAB_s/Ae6ppbn1A9g/s512/3.JPG)
KROK 4-Utworzenie Playlisty
Teraz czas na utworzenie Playlisty, czyli prościej mówiąc nadanie utworom prawdziwych tytułów, które będą się wyświetlać w grze.
Po ściągnięciu i rozpakowaniu archiwym "Playlist.rar" otwieramy plik "playlist.xml" i edytujemy go w Notatniku. Podam najpierw listę numerków i utworów tych oryginalnych od KONAMI, a następnie jak to wygląda w pliku "playlist.xml", gdzie należy wpisywać nazwy swoich własnych utworów:
Jupiter, Combined Version - 57
Nessun Dorma - 58
Guajira Guantanamera - 60
Para todos fútbol - 61
Aida Grand March - 62
Requiem Dies Irae - 63
Lords Of The Arena - 64
The Everlasting View - 65
nick - 66
high rollin - 67
<TitleAndArtistName Num="11">
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_03" Title=""Carnaval De Paris"" Artist="Dario G"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_04" Title=""Guajira Guantanamera"" Artist="ELBICHO,OJOS DE BRUJO, J. Carmona, Amparanoia and Huecco."/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_05" Title=""Para todos fútbol"" Artist="Sergio Vainikoff"/>
<Label CueName="BGM0_ORG_MENU_01" Title=""nick"" Artist="Konami tracks"/>
<Label CueName="BGM0_ORG_MENU_02" Title=""high rollin'"" Artist="Konami tracks"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_08" Title=""Lords Of The Arena"" Artist="-"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_09" Title=""The Everlasting View"" Artist="-"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_02" Title=""Nessun Dorma"" Artist="-"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_06" Title=""Aida Grand March"" Artist="-"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_07" Title=""Requiem Dies Irae (Chorus)"" Artist="-"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_01" Title=""Jupiter, Combined Version"" Artist="-"/>
A teraz przykład edytowanego pliku "playlist.xml":
<TitleAndArtistName Num="11">
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_03" Title=""Carnaval De Paris"" Artist="Dario G"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_04" Title=""Bring on the thunder"" Artist="New mw2 song"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_05" Title=""Castle of Glass"" Artist="Linkin Park"/>
<Label CueName="BGM0_ORG_MENU_01" Title=""Numb Encore"" Artist="Linkin Park & Jay Z"/>
<Label CueName="BGM0_ORG_MENU_02" Title=""In The End"" Artist="Linkin Park"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_08" Title=""The Catalyst"" Artist="Linkin Park"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_09" Title=""Breaking The Habit"" Artist="Linkin Park"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_02" Title=""All i know"" Artist="Matrix futurebound"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_06" Title=""New Divide"" Artist="Linkin Park"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_07" Title=""Numb"" Artist="Linkin Park"/>
<Label CueName="BGM0_LIC_MENU_01" Title=""New song 2012"" Artist="Linkin Park"/>
Oczywiście ten krok nie jest obowiązkowy :)
KROK 5-Nadanie nazwy folderowi z utworami i wgranie do gry
To już końcówka :) Pobieramy File Loader w najnowszej wersji i wgrywamy go do gry (oczywiście jeśli mamy go w głównym katalogu gry to pomijamy ten krok). Następnie wszystkie utwory, które wcześniej przerobiliśmy, wklejamy do folderu:
FileLoader/pes14_snd/common/bgm/BGM.awb
Jeśli w File Loaderze nie mamy tych folderów, należy je kolejno utworzyć i wkleić wszystkie piosenki do folderu "BGM.awb". Teraz tworzymy folder, np.: na Pulpicie i nazywamy go "playlist". Pliczek "playlist.xml" umieszczamy w tymże folderze i cały folder kopiujemy do:
FileLoader/pes14_snd/common/bgm
KROK 6-WAŻNE!--Edycja 'pes2014.ini"
Ostatnim krokiem jest mała edycja pliku "pes2014.ini". Plik ten powinien się znajdować już w głównym katalogu gry (Jeśli go tam nie macie, to znaczy, że coś źle zrobiliście :) Otwieramy tenże plik w Notatniku i robimy tam mały dopisek:
dll = SongLoader.dll
Jeśli "dll = SongLoader.dll" już się tam znajduje, to nic nie ruszamy i zamykamy Notatnik.
Całość powinna wyglądać tak:
[plugin]
dll = Lodmixer.dll
dll = Speeder.dll
dll = KitLoader.dll
dll = SongLoader.dll
Zapisujemy, odpalamy grę i cieszymy się nową muzyką w grze :)
I to by było na tyle. Powodzenia! :)
PS. Wielkie podziękowania dla Secun1972
My Facebook Page (https://www.facebook.com/Radeqq81Mods)