TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Modyfikacje i Dodatki do Pro Evolution Soccer => Dodatki Graficzne => Pro Evolution Soccer 6 => Starsze PESy - Dodatki => Tablice wyników => Wątek zaczęty przez: Radeqq81 w Listopad 10, 2012, 21:59:42

Tytuł: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
Wiadomość wysłana przez: Radeqq81 w Listopad 10, 2012, 21:59:42
Na początek bardzo oczywisty dla większości poradnik, ale otrzymałem bardzo duzo wiadomości "Jak zainstalować scoreboard". Więc zamieszczam mały poradnik:
http://www.youtube.com/watch?v=R44ZqsWaF74


A teraz coś dla wytrwałych:) Zabawę zaczniemy od wyeksportowania tekstur z gotowych unnamedów (najlepiej i najprościej jest edytować już gotowy unnamed, nie będę opisywał jak się edytuje te od Konami, bo to zbyt
skomplikowane). Oczywiście pamiętajmy, że jeśli pracujemy na czyjejś tablicy i tworzymy własnego scora o dodaniu tzw "Credits" autora tablicy, która służyła nam za pierwowzór.
A więc tak w skrócie. Najważniejsze są w zasadzie 4 unnamedy (ale żeby score działał
poprawnie musimy sprawdzić o wiele więcej, ale na tych się skupiamy najbardziej).
--Unnamed_292.bin (Tekstury rozpoczęcia meczu, składów drużyn, formacji oraz ustawienie
tychże elementów)
--Unnamed_294.bin (Tekstury głównej tablicy w grze, zmian, statystyk, replay, strzelców
bramek i wiele więcej-najważniejszy unnamed z teksturami)
--Unnamed_297.bin (Tutaj znajduje się mała teksturka, która odpowiada za cyfry na scorze,
oraz małe ikonki typu: zmiana, radar itp)
--Unnamed_298.bin (Tutaj ustawiamy wszystkie obiekty, cyfry, tekstury na naszej tablicy,
replayu. Ogólnie mówiąc służy do ustawiania wysokości, wielkości, pozycji liter, cyfr logosów
itp).

Tworzenia i edycji tekstur w Photoshopie nie będę opisywał, skupię się na ustawieniach i tym
co dany block, strings, offset itd. oznaczają.

Na początek zaczniemy od Unnamedu_292, czyli tego, który odpowiada za to wszystko co się
dzieje PRZED rozpoczęciem spotkania :)

Otwieramy tenże unnamed w programie PES Ultimate Data Explorer w wersji 2.9.7.
Przedstawiłem wszystko na obrazku, szczegóły każdego filtru przedstawię poniżej.

(http://img201.imageshack.us/img201/8682/54219831.jpg)

Oznaczenia filtrów (Po każdej wprowadzonej zmianie TRZEBA KLIKNĄĆ "APPLY")

1) "ENTER WINDOW"--Tekstura Nr 1 oznacza pozycję i wielkość okna głównego (w widoku 3D, który
jest oznaczony napisem "3D Object" widzimy jak to wygląda w grze). Pamiętamy o edytowaniu
każdego blocku jednakowo.
(https://lh4.googleusercontent.com/-2W7SUHm4J0s/UKLpEiqPb8I/AAAAAAAAAxw/Elyrwl-8TqA/s400/1.jpg)

2) "ENTER BASE MENU"--String O oraz String 1, tutaj zmieniamy kolor, pozycję oraz wielkość
nazw na tablicy rozpoczęcia meczu (Napis Exhibition oraz Nazwa Stadionu). Oznaczenie "Offset
x,y,z" oznacza W KAŻDYM PRZYPADKU odpowiednio szerokość, wysokość.
(https://lh5.googleusercontent.com/-GnV3WXbq6j8/UKLqOWGVB-I/AAAAAAAAAyE/4OVs0pxPH6U/s400/2.jpg)

3) "ENTER WINDOW MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj zmieniamy jak wyżej, tyle, że nazwy
dwóch drużyn, które rozgrywają mecz.
(https://lh5.googleusercontent.com/-68pWOtVxJd0/UKLqu4MfEJI/AAAAAAAAAyY/M6sjnQuwnBQ/s400/3.jpg)

4) "MEMBER WINDOW"--Tutaj ustawiamy wielkość i pozycję głównego okna przy prezentacji zawodników danej drużyny.
(https://lh5.googleusercontent.com/-1O8M3ylaKus/UKLrSs60-dI/AAAAAAAAAys/6A0_r-h2A7Y/s400/4.jpg)

5) "MEMBER WINDOW MENU"--String od 0 do 24 oznaczają nazwiska i numery wyświetlane przy
prezentacji zawodników. Edytujemy wielkość, pozycję kolor itd.). WSKAZÓWKA: Wyłączając wybrane "strings" poprzez odznaczenie ptaszkiem napisu "Active" możemy usunąć niektórych zawodników.
(https://lh4.googleusercontent.com/-59qyF1e243w/UKLsaLPJpdI/AAAAAAAAAzE/neLEXF-zCL8/s400/5.jpg)

6) "MEMBER BASE MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj ustawiamy kolory, pozycję itp nazwy
druzyny. Z kolei pozycja "Icon 0" odpowiada za logo drużyny (mozna je zwiększać zmniejszać, przesuwać bądź usunąć całkowicie)
(https://lh5.googleusercontent.com/-U3EtAXQCNWA/UKLwMqMcIJI/AAAAAAAAA0o/GaYeQKA2fW8/s400/9.jpg)

7) "FORMATION WINDOW"--Tekstura 0 odpowiada za okienko formacji danej drużyny.
(https://lh3.googleusercontent.com/-Ax4VYVfglO0/UKLtfzWRJGI/AAAAAAAAAzg/wv_EPIIXg1k/s400/6.jpg)

8) "FORMATION BASE MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj ustawiamy kolory, pozycję itp nazwy
druzyny. Z kolei pozycja "Icon 0" odpowiada za logo drużyny (mozna je zwiększać zmniejszać, przesuwać bądź usunąć całkowicie)
(https://lh6.googleusercontent.com/-8JJL1mUFCXc/UKLupaOeOnI/AAAAAAAAAz4/PBKM_dWEr3w/s400/7.jpg)

9) "COMMENTARY MENU"--String od 0 do 8 odpowiada za pozycję, rozmiar i kolor nazwisk
komentatorów.
(https://lh4.googleusercontent.com/-KQh2Xj-Q5MQ/UKLvFc7AY6I/AAAAAAAAA0Q/b4X3XzSnUYw/s400/8.jpg)

Następny w kolejce do edycji: Unnamed_298 (chyba najważniejszy). Ale to wkrótce :)
Tytuł: Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
Wiadomość wysłana przez: pawlodar_10 w Listopad 10, 2012, 22:35:23
Super pomysł, przyda się.
Tytuł: Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
Wiadomość wysłana przez: Radeqq81 w Listopad 14, 2012, 02:23:14
Up ;]
Tytuł: Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
Wiadomość wysłana przez: MCPL w Grudzień 31, 2012, 14:06:15
będzie dalszy ciąg...
Tytuł: Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
Wiadomość wysłana przez: Radeqq81 w Luty 09, 2013, 15:59:24
Wracam z drugą częścią tutka jak tylko poprawię parametry kompa :)