Krok I
Nie jestem twórcą żadnego z programów tutaj potrzebnych. Wszystkie zostały wyszukane w czeluściach internetu ;D
W tutorialu podmieniamy jeden utwór z gry: Wilkinson – Afterglow. Jednak sposobem podanym poniżej prawdopodobnie(nie testowałem z braku czasu) możemy podmienić dowolny plik dzwiękowy w grze: muzykę, muzykę na stadionach, spikera zapowiadającego na stadionie, przyśpiewki kibiców, odgłosy kibiców po strzeleniu gola, czy faulu itp. itd. Różnica polega na tym, aby wybrać inny plik .cpk z folderu .../pes2015/data/ i z niego wyciągnąć odpowiednie pliki .awb, a z tych plików .awb musimy wyciągnąć odpowiednie pliki .hca
Muzyka z menu gry znajduje się w pliku dt40.cpk i dlatego też tym plikiem się zainteresujemy na początku. Przyśpiewki są bodajże w pliku dt44.cpk. I nie jest to skomplikowane choć może się tak wydawać.
.cpk->.awb->.hca->.wav
1. Za pomocą CRI PACKED FILE MAKER wypakowujemy pliki z pliku dt40.cpk
Link: http://www.mediafire.com/download/0r88327zp3asws3/cri+packed+file+maker.rar (http://www.mediafire.com/download/0r88327zp3asws3/cri+packed+file+maker.rar)
2. Otwieramy folder do którego wypakowaliśmy zawartość dt40.cpk i szukamy:
…/common/menu/awb/BGM.awb – zawiera wszystkie utwory z menu
…/common/menu/playlist/Playlist.xml – play lista z nazwami utworów i autorami
.cpk->.awb->.hca->.wav
3. Za pomocą quickbms wypakowujemy wszystkie pliki audio .hca z pliku BGM.awb
Quickbms: http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm (http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm)
Skrypt: http://aluigi.altervista.org/papers/bms/others/awb_afs2.bms (http://aluigi.altervista.org/papers/bms/others/awb_afs2.bms)
Treść skryptu kopiujemy i wklejamy do notatnika i zapisujemy jako .txt
Otwieramy quickbms.exe:
- w pierwszym oknie wskazujemy skrypt utworzony wcześniej
- w drugim oknie wskazujemy plik BGM.awb z którego program ma wyeksportować pliki .hca
-w trzecim oknie wskazujemy folder do którego zawartość pliku BGM.awb ma zostać wyeksportowana
Po zakończeniu eksportu wciskamy enter aby zamknąc aplikacje.
.cpk->.awb->.hca->.wav
4. Idziemy do folderu do którego quickbms wypakował zawartość pliku BGM.awb
Widzimy tam wiele plików .hca. To pliki muzyczne.
W tym tutorialu podmienimy jedną piosenkę 00000002.hca
5. Pobieramy i wypakowujemy HCA_decoder:
hca_dekoder: http://www.mediafire.com/download/858tqikj74qinw4/HCA_decoder.zip (http://www.mediafire.com/download/858tqikj74qinw4/HCA_decoder.zip)
Po wypakowaniu znajdziemy kilka ponownie spakowanych wersji. Wypakowujemy i używamy HCA Decoder ver. 1.12
6. Przeciągamy i upuszczamy plik 00000002.hca na pliku hca.exe
Hca_decoder przekonwertuje plik 00000002.hca do 00000002.wav
Taki plik wav możemy otworzyć w normalnym programie i posłuchać. Okazuje się, że jest to piosenka: Wilkinson – Afterglow
.cpk->.awb->.hca->.wav
W następnym kroku podmienimy tą piosenkę na nasz własny utwór: my_song.mp3
Krok II
.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk
1. Pobieramy PES Media Converter v2.00 by Jenkey1002:
Link: http://forum.pesleague.pl/index.php?topic=132647.0 (http://forum.pesleague.pl/index.php?topic=132647.0)
2. Używając Pes media converter, konwertujemy my_song.mp3 do formatu .adx
Otrzymamy plik my_song.adx
Ważne: Rozmiar nowego pliku(my_song.adx) nie może być wiekszy niż plik, który chcemy zastąpić(00000002.hca). Jeśli rozmiar oryginalnego pliku 00000002.hca wynosi: 7098KB, nasz nowy plik musi mieć rozmiar mniejszy lub równy 7098KB. Jest to chyba największa wada, ale jak się nie ma co sie lubi, to sie lubi co się ma ;D
3. Zmieniamy nazwę i rozszerzenie naszego nowego pliku my_song.adx na 00000002.hca
.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk
4. Otwieramy folder do którego quickbms wyeksportował wcześniej pliki z pliku BGM.awb
Zamieniamy oryginalny plik z piosenką 00000002.hca na nasz nowy plik z piosenką 00000002.hca
Usuwamy wszystkie inne pliki .hca i zostawiamy tylko te, które, żesmy zmienili. W tym przypadku zostawiamy tylko plik 00000002.hca Dzięki temu program quickbms nie będzie musiał reimportować wszystkich plików, a tylko te, które, żeśmy zmienili.
5. Otwieramy folder z programem quickbms, uruchamiamy reimport.bat i reimportujemy nasz nowy plik 00000002.hca do pliku BGM.awb
-w pierwszym oknie wybieramy skrypt
-w drugim oknie wybieramy plik BGM.awb
-w trzecim oknie wybieramy folder gdzie mamy pliki do reimportu, czyli 00000002.hca
6. Czekamy aż program zakończy reimport
.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk
7. Otwieramy folder do którego wyeksportowaliśmy zawartość pliku dt40.cpk i szukamy:
…/common/menu/playlist/Playlist.xml
Otwieramy plik Playlist.xml w notatniku, edytujemy odpowiedni tytuł i artystę, zapisujemy zmiany.
8. Używamy CRI PACKED FILE MAKER żeby spakować znów wszystkie pliki wyeksportowane wcześniej z pliku dt40.cpk
Ja utworzyłem nowy dt40.cpk i podmieniłem za stary dt40.cpk w folderze …/pes2015/data/ . Nie testowałem sposobu z wrzuceniem takiego pliku .cpk do folderu download.
.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk
Życze powodzenia i czekam na pierwszy chants pack ;D