(http://img843.imageshack.us/img843/5065/12787732.png)
Krótkie wprowadzenie: do tej pory spotkałem tylko jeden taki tutorial, a mianowicie ten od Gkana. Dla wielu osób jest to po prostu zbyt trudne.
Ludzie również wzajemnie straszą się obsługą Blendera.
Jak nie znasz na wylot Blendera to nawet nie zaczynaj! - nonsens. Zrobimy to bez Blendera.
Potrzebne programy:
- Rhinoceros (http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Rhinoceros&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=)
- Stadium Studio 2010 (http://rapidshare.com/files/392194368/PSS2010-v1.0.zip)
- Stadium Service 2010 (http://hotfile.com/dl/50879515/34054e0/Stadium_Service_v1.0.1.rar.html)
- zapał do pracy, cierpliwość, kitserver
Po kolei, co należy robić...
1. Instalujemy pobrane programy ;-)
2. Pobieramy template (http://rapidshare.com/files/10962880/Turfpes.3dm), na którym będziemy opierać każdy nasz stadion.
3. Odpalamy Rhinoceros i otwieramy nasz template. Jest to murawa wokół, której zbudujemy nasz obiekt.
Kluczowy moment: w porównaniu do innych zaawansowanych edytorów, Rhinoceros jest w miarę intuicyjny i prosty.
Dla kompletnych nowicjuszy zalecam jednak zapoznanie się z podstawami obsługi tego programu.
Zapoznać się pomoże wam Ziutkowski (http://www.megaupload.com/?d=RA00DY05)
Uwaga! Nie zawracajcie sobie głowy końcową częścią filmiku (konwertowaniem stadionu), bo ona nas nie dotyczy. Uczcie się obsługi Rhinocerosa, budowania w nim stadionu. Konwertowanie do PES'a 2010 opiszę w tym poradniku.
4. Załóżmy, że łapiecie już o co chodzi w Rhino. Teraz należy zapisać nasz projekt w formacie .3ds
5. Pobieramy bardzo ważny element (http://www.przeklej.pl/plik/podstawa-sef-001aqp3g740i) i otwieramy Stadium Studio.
Teraz: File -> Open SEF i otwieramy pobrany przed chwilą plik. Jest to na pozór pusty plik SEF, który pochodzi z Blendera. Pusty tylko na pozór, bo jednak ma taką konfigurację, że możemy iść krok dalej.
A mianowicie: Import -> 3DS File. Tutaj wybieramy nasz stadion z Rhino.
W tej chwili powinieneś ujrzeć twój obiekt. Klikasz File i po kolei jedziemy:
- export stadium BIN i zapisujemy plik pod nazwą Model.bin
- export parameters BIN i zapisujemy plik pod nazwą Parameters.bin
- export images BIN i zapisujemy plik pod nazwą Texture.bin
6. Uruchom Stadium Service. Załaduj teraz trzy utworzone przez nas pliki bin. Model, parameters i texture. Kliknij apply.
Pojawia się lista stadionów. Wybierz ten, który chcesz podmienić i naduś Create.
7. Krok ostatni. W folderze "Stadium Service" mamy podfolder "Stadium". Tam właśnie jest nasz obiekt. Zazwyczaj około 20 plików.
Wrzucamy te pliki do folderu dt07.img w naszym kitserverze. Koniec.
Jeśli ktoś boi się zaawansowanych Blenderów, to właśnie poznał bardzo prosty sposób na tworzenie stadionów. Uwaga! "Prosty" nie oznacza "prostacki". Rhino też jest dobrym narzędziem!