TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Modyfikacje i Dodatki do Pro Evolution Soccer => PES 2010 => Starsze PESy - Dodatki => Tutoriale => Wątek zaczęty przez: kogut_dp w Lipiec 20, 2010, 11:16:30

Tytuł: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: kogut_dp w Lipiec 20, 2010, 11:16:30
(http://img843.imageshack.us/img843/5065/12787732.png)

Krótkie wprowadzenie: do tej pory spotkałem tylko jeden taki tutorial, a mianowicie ten od Gkana. Dla wielu osób jest to po prostu zbyt trudne.
Ludzie również wzajemnie straszą się obsługą Blendera.
Jak nie znasz na wylot Blendera to nawet nie zaczynaj! - nonsens. Zrobimy to bez Blendera.

Potrzebne programy:
- Rhinoceros (http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Rhinoceros&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=)
- Stadium Studio 2010 (http://rapidshare.com/files/392194368/PSS2010-v1.0.zip)
- Stadium Service 2010 (http://hotfile.com/dl/50879515/34054e0/Stadium_Service_v1.0.1.rar.html)
- zapał do pracy, cierpliwość, kitserver

Po kolei, co należy robić...

1. Instalujemy pobrane programy ;-)

2. Pobieramy template (http://rapidshare.com/files/10962880/Turfpes.3dm), na którym będziemy opierać każdy nasz stadion.

3. Odpalamy Rhinoceros i otwieramy nasz template. Jest to murawa wokół, której zbudujemy nasz obiekt.
Kluczowy moment: w porównaniu do innych zaawansowanych edytorów, Rhinoceros jest w miarę intuicyjny i prosty.
Dla kompletnych nowicjuszy zalecam jednak zapoznanie się z podstawami obsługi tego programu.
Zapoznać się pomoże wam Ziutkowski (http://www.megaupload.com/?d=RA00DY05)
Uwaga! Nie zawracajcie sobie głowy końcową częścią filmiku (konwertowaniem stadionu), bo ona nas nie dotyczy. Uczcie się obsługi Rhinocerosa, budowania w nim stadionu. Konwertowanie do PES'a 2010 opiszę w tym poradniku.

4. Załóżmy, że łapiecie już o co chodzi w Rhino. Teraz należy zapisać nasz projekt w formacie .3ds

5. Pobieramy bardzo ważny element (http://www.przeklej.pl/plik/podstawa-sef-001aqp3g740i) i otwieramy Stadium Studio.
Teraz: File -> Open SEF i otwieramy pobrany przed chwilą plik. Jest to na pozór pusty plik SEF, który pochodzi z Blendera. Pusty tylko na pozór, bo jednak ma taką konfigurację, że możemy iść krok dalej.
A mianowicie: Import -> 3DS File. Tutaj wybieramy nasz stadion z Rhino.
W tej chwili powinieneś ujrzeć twój obiekt. Klikasz File i po kolei jedziemy:
- export stadium BIN i zapisujemy plik pod nazwą Model.bin
- export parameters BIN i zapisujemy plik pod nazwą Parameters.bin
- export images BIN i zapisujemy plik pod nazwą Texture.bin

6. Uruchom Stadium Service. Załaduj teraz trzy utworzone przez nas pliki bin. Model, parameters i texture. Kliknij apply.
Pojawia się lista stadionów. Wybierz ten, który chcesz podmienić i naduś Create.

7. Krok ostatni. W folderze "Stadium Service" mamy podfolder "Stadium". Tam właśnie jest nasz obiekt. Zazwyczaj około 20 plików.
Wrzucamy te pliki do folderu dt07.img w naszym kitserverze. Koniec.



Jeśli ktoś boi się zaawansowanych Blenderów, to właśnie poznał bardzo prosty sposób na tworzenie stadionów. Uwaga! "Prosty" nie oznacza "prostacki". Rhino też jest dobrym narzędziem!
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: Radeqq81 w Lipiec 20, 2010, 13:54:17
Widze tu cytat z mojej wypowiedzi w jednym z watkow hehe;P Ale jestes wielki doslownie W I E L K I !!! Dziekujemy wszyscy:)
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: gorzo08 w Lipiec 20, 2010, 14:44:15
Wielkie ale to wielkie brawa dla ciebie !!!
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: piotrl1997 w Lipiec 21, 2010, 17:37:34
a mi pisze image not found. co zrobic? textury mi nie czyta prosze o pomoc
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: Kiper69 w Lipiec 21, 2010, 18:24:23
Ja planuje to 3ds max'em zrobić (program do modelowania 3d). Chyba najbardziej skomplikowany program do tworzenia grafiki 3d, ale za to po opanowaniu programu, efekt jest oszałamiający. Zobaczymy co z tego wyjdzie  :) Dodam taki pokaz, co potrafi ten progros...
http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo - każde auto modelowane tym programem  ;)
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: cola-GKS w Lipiec 22, 2010, 14:05:10
Jak w Rhinoceros 4.0 można ustalać/przypisywać/dodawać teksturki do meshy? I czy można jakoś zrobić tak by te meshe po dodaniu przyciągały się do siatki?

p.s.
ok, już znam odpowiedź na pierwsze pytanie... nadal nie znam odpowiedzi na drugie pytanie
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: Kibic Ekstraklasy w Lipiec 23, 2010, 20:48:12
Może ktoś po takim świetnym tutku wkońcu zrobi Polski stadion 8) Ja napewno spróbuje ale narazie stadion w mojej miejscowości :D
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: bronek785 w Lipiec 29, 2010, 16:16:06
Można prosić o template na inny server bo na rapidzie nie działa
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: kogut_dp w Lipiec 29, 2010, 18:02:14
Można.
http://www.przeklej.pl/plik/template-3dm-001bahcdt03p
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: bronek785 w Lipiec 29, 2010, 18:07:19
Wielkie dzięki

Edit: Mam problem przy eksport images bin gdy na to kliknę wyskakuje błąd
(http://img534.imageshack.us/img534/7638/13015324.png)

I jeszcze jedno:

Jak dodać murawę ???

Bardzo proszę o pomoc
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: kogut_dp w Lipiec 30, 2010, 11:43:26
1. Wszystkie tekstury w formacie .bmp
2. Wszystkie pliki w tym samym folderze: Projekt w .3dm, wyeksportowany projekt w .3ds, tekstury w .bmp
3. Jeśli nadal którejś tekstury nie znajduje to zaznaczasz tylko te znalezione, klikasz prawym i export selected, ale to nie jest dobre wyjście, bo może w grze czegoś zabraknąć. Więc trzeba dopilnować tej zgodności, o której pisałem i nie ma bata, musi wszystko znaleźć.
4. Murawę robisz sam, np. coś takiego:
http://img714.imageshack.us/img714/5496/murawa.jpg
I wrzucasz to normalnie jako siatkę. Robisz sobie płaską siatkę wielkości boiska i pokrywasz teksturą, murawą.

EDIT: Być może jest też jakiś problem, gdy w ścieżce są polskie znaki:
...\paweł\...
ale tego nie jestem pewien, bo mój folder ze stadionami nie ma polskich znaków w ścieżce. W nazwach plików też lepiej ich nie wpisywać.



nie rozumiem punktu numer 2 bo ja mam textury w moich obrazach.
Niektórym działa, niektórym nie. Dlatego zalecam mieć wszystko w jednym folderze, na wszelki wypadek.
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: rageman w Lipiec 30, 2010, 13:14:30
A skąd wziąć teksture ?
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: piotrl1997 w Lipiec 30, 2010, 15:13:05
1. Wszystkie tekstury w formacie .bmp
2. Wszystkie pliki w tym samym folderze: Projekt w .3dm, wyeksportowany projekt w .3ds, tekstury w .bmp
3. Jeśli nadal którejś tekstury nie znajduje to zaznaczasz tylko te znalezione, klikasz prawym i export selected, ale to nie jest dobre wyjście, bo może w grze czegoś zabraknąć. Więc trzeba dopilnować tej zgodności, o której pisałem i nie ma bata, musi wszystko znaleźć.
4. Murawę robisz sam, np. coś takiego:
http://img714.imageshack.us/img714/5496/murawa.jpg
I wrzucasz to normalnie jako siatkę. Robisz sobie płaską siatkę wielkości boiska i pokrywasz teksturą, murawą.

EDIT: Być może jest też jakiś problem, gdy w ścieżce są polskie znaki:
...\paweł\...
ale tego nie jestem pewien, bo mój folder ze stadionami nie ma polskich znaków w ścieżce. W nazwach plików też lepiej ich nie wpisywać.
nie rozumiem punktu numer 2 bo ja mam textury w moich obrazach.
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: patryk'95 w Sierpień 03, 2010, 20:15:18
No dobra, stadion niby mam w grze ale co z oświetleniem ? Mam tylko białą plamę przy wykopie piłki itp.
Murawę musisz wrzucić w 3D maxie na boisko tak ?
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: cola-GKS w Sierpień 03, 2010, 23:27:00
Ja mam taki dziwny przypadek, że w PESie tekstury się zamieniają miejscami (np. tekstury schodów są na miejscu tekstury dachy itp.). A niektórych tekstów (np. murawa) nie ma w ogóle. Mnie też zastanawia sprawa z oświetleniem oraz z kibicami - czy sami pojawią się na trybunach czy trzeba ich jakoś dodać?
Tytuł: Odp: Gratka dla początkujących: stadium tutorial by Kogut.
Wiadomość wysłana przez: Kibic Ekstraklasy w Sierpień 22, 2010, 12:46:51
Może ktoś od nowa wstawić program Stadium Service ?