Autor Wątek: Podmiana plików dźwiękowych (muzyka, przyśpiewki itp.) w PES 2015  (Przeczytany 8362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lolek01

  • Trampkarz
  • *
  • Autor wątku
  • Join Date: Wrz 2010
  • location:
  • Wiadomości: 30
  • Dostał Piw: 2
  • Na forum od: 18.09.2010r.
Krok I

Nie jestem twórcą żadnego z programów tutaj potrzebnych. Wszystkie zostały wyszukane w czeluściach internetu ;D
W tutorialu podmieniamy jeden utwór z gry: Wilkinson – Afterglow. Jednak sposobem podanym poniżej prawdopodobnie(nie testowałem z braku czasu) możemy podmienić dowolny plik dzwiękowy w grze: muzykę, muzykę na stadionach, spikera zapowiadającego na stadionie, przyśpiewki kibiców, odgłosy kibiców po strzeleniu gola, czy faulu itp. itd. Różnica polega na tym, aby wybrać inny plik .cpk z folderu .../pes2015/data/ i z niego wyciągnąć odpowiednie pliki .awb, a z tych plików .awb musimy wyciągnąć odpowiednie pliki .hca

Muzyka z menu gry znajduje się w pliku dt40.cpk i dlatego też tym plikiem się zainteresujemy na początku. Przyśpiewki są bodajże w pliku dt44.cpk. I nie jest to skomplikowane choć może się tak wydawać.

.cpk->.awb->.hca->.wav

1. Za pomocą CRI PACKED FILE MAKER wypakowujemy pliki z pliku dt40.cpk
Link: REJESTRACJA lub LOGOWANIE

2. Otwieramy folder do którego wypakowaliśmy zawartość dt40.cpk i szukamy:
…/common/menu/awb/BGM.awb – zawiera wszystkie utwory z menu
…/common/menu/playlist/Playlist.xml – play lista z nazwami utworów i autorami

.cpk->.awb->.hca->.wav

3. Za pomocą quickbms wypakowujemy wszystkie pliki audio .hca z pliku BGM.awb
Quickbms: REJESTRACJA lub LOGOWANIE
Skrypt: REJESTRACJA lub LOGOWANIE
Treść skryptu kopiujemy i wklejamy do notatnika i zapisujemy jako .txt
Otwieramy quickbms.exe:
- w pierwszym oknie wskazujemy skrypt utworzony wcześniej
- w drugim oknie wskazujemy plik BGM.awb z którego program ma wyeksportować pliki .hca
-w trzecim oknie wskazujemy folder do którego zawartość pliku BGM.awb ma zostać wyeksportowana
Po zakończeniu eksportu wciskamy enter aby zamknąc aplikacje.

.cpk->.awb->.hca->.wav

4. Idziemy do folderu do którego quickbms wypakował zawartość pliku BGM.awb
Widzimy tam wiele plików .hca. To pliki muzyczne.
W tym tutorialu podmienimy jedną piosenkę 00000002.hca

5. Pobieramy i wypakowujemy HCA_decoder:
hca_dekoder: REJESTRACJA lub LOGOWANIE
Po wypakowaniu znajdziemy kilka ponownie spakowanych wersji. Wypakowujemy i używamy HCA Decoder ver. 1.12

6. Przeciągamy i upuszczamy plik 00000002.hca na pliku hca.exe
Hca_decoder przekonwertuje plik 00000002.hca do 00000002.wav
Taki plik wav możemy otworzyć w normalnym programie i posłuchać. Okazuje się, że jest to piosenka: Wilkinson – Afterglow

.cpk->.awb->.hca->.wav

W następnym kroku podmienimy tą piosenkę na nasz własny utwór: my_song.mp3

Krok II

.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk

1. Pobieramy PES Media Converter v2.00 by Jenkey1002:
Link: REJESTRACJA lub LOGOWANIE

2. Używając  Pes media converter, konwertujemy my_song.mp3 do formatu .adx
Otrzymamy plik my_song.adx

Ważne: Rozmiar nowego pliku(my_song.adx) nie może być wiekszy niż plik, który chcemy zastąpić(00000002.hca). Jeśli rozmiar oryginalnego pliku 00000002.hca wynosi: 7098KB, nasz nowy plik musi mieć rozmiar mniejszy lub równy 7098KB. Jest to chyba największa wada, ale jak się nie ma co sie lubi, to sie lubi co się ma ;D

3. Zmieniamy nazwę i rozszerzenie naszego nowego pliku my_song.adx na 00000002.hca

.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk

4. Otwieramy folder do którego quickbms wyeksportował wcześniej pliki z pliku BGM.awb
Zamieniamy oryginalny plik z piosenką 00000002.hca na nasz nowy plik z piosenką 00000002.hca
Usuwamy wszystkie inne pliki .hca i zostawiamy tylko te, które, żesmy zmienili. W tym przypadku zostawiamy tylko plik 00000002.hca Dzięki temu program quickbms nie będzie musiał reimportować wszystkich plików, a tylko te, które, żeśmy zmienili.

5. Otwieramy folder z programem quickbms,  uruchamiamy reimport.bat i reimportujemy nasz nowy plik 00000002.hca do pliku BGM.awb
-w pierwszym oknie wybieramy skrypt
-w drugim oknie wybieramy plik BGM.awb
-w trzecim oknie wybieramy folder gdzie mamy pliki do reimportu, czyli 00000002.hca

6. Czekamy aż program zakończy reimport
.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk

7. Otwieramy folder do którego wyeksportowaliśmy zawartość pliku dt40.cpk i szukamy:
…/common/menu/playlist/Playlist.xml
Otwieramy plik Playlist.xml w notatniku, edytujemy odpowiedni tytuł i artystę, zapisujemy zmiany.

8. Używamy CRI PACKED FILE MAKER żeby spakować znów wszystkie pliki wyeksportowane wcześniej z pliku dt40.cpk
Ja utworzyłem nowy dt40.cpk i podmieniłem za stary dt40.cpk w folderze …/pes2015/data/ . Nie testowałem sposobu z wrzuceniem takiego pliku .cpk do folderu download.

.wav/mp3->.hca->.awb->.cpk

Życze powodzenia i czekam na pierwszy chants pack ;D

« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2015, 17:24:30 wysłana przez we'street »

Offline pentoza133

  • Twórca Dodatków
  • *
  • Join Date: Sie 2011
  • location:
  • Wiadomości: 428
  • Dostał Piw: 16
  • Na forum od: 23.08.2011r.
Odp: [TUTORIAL] Podmiana plików dźwiękowych (muzyka, przyśpiewki itp.)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2015, 13:47:30 »
Jesli to dziala to swietnie. Gorzej ze w takim ukladzie ew. komentarz PES 2015/2016 nie moze powstac. Skoro kwestii jest kilkanaście tysięcy to nie ma szans by sprawdzić, czy aby troszkę nie przekraczają wagi :(
Premier League w najlepszym wydaniu! Bądź częścią angielskiej piłki! odwiedź nas!
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

Offline PiterCC

  • Amator
  • *
  • Join Date: Sty 2015
  • location:
  • Wiadomości: 2
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 05.01.2015r.
Odp: [TUTORIAL] Podmiana plików dźwiękowych (muzyka, przyśpiewki itp.)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2015, 00:11:52 »
Panowie, proszę o pomoc kogoś komu udało się wgrać swoją własną muzykę. PES Media Converter przy konwersjii na hca daje mi bardzo duże pliki nawet przy najniższym bitrate, co przy limitach wielkości plików pozwala mi wgrać tylko piosenki poniżej 3 minut przy bitrate 64 kb/s. Czy tak jest u wszystkich?

Offline lolek01

  • Trampkarz
  • *
  • Autor wątku
  • Join Date: Wrz 2010
  • location:
  • Wiadomości: 30
  • Dostał Piw: 2
  • Na forum od: 18.09.2010r.
Odp: [TUTORIAL] Podmiana plików dźwiękowych (muzyka, przyśpiewki itp.)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2015, 23:16:55 »
Panowie, proszę o pomoc kogoś komu udało się wgrać swoją własną muzykę. PES Media Converter przy konwersjii na hca daje mi bardzo duże pliki nawet przy najniższym bitrate, co przy limitach wielkości plików pozwala mi wgrać tylko piosenki poniżej 3 minut przy bitrate 64 kb/s. Czy tak jest u wszystkich?


Nie konwertuj bezpośrednio z .mp3 do .hca bo taki plik .hca nie będzie poprawnie odtwarzany w pesie. Konwertuj z formatu .mp3 do formatu .adx a potem tylko zmień rozszerzenie z adx na hca.

Natomiast jeśli chodzi o rozmiar pliku, to zamiast zmieniać bitrate, zmień częstotliwość próbkowania(sample) na 32kHz albo 24kHz albo mniej. Osobiście testowałem tylko z sample 24kHz. Z niższym nie. Albo przetestuj ze zmianą bitrate i sample naraz.

Zrobiłem taki test:
testowa mp3 ma rozmiar 7416KB
po przekonwertowaniu do adx z zachowaniem oryginalnych sample i bitrate: 14386KB (dwa razy większy rozmiar niż oryginalna mp3)
po przekonwertowaniu do adx zmieniając tylko bitrate na 64kbps: 14386KB (rozmiar taki sam jak z oryginalnym bitrate)
po przekonwertowaniu do adx zmieniając sample z 44kHz na 24kHz: 7828 (rozmiar prawie taki sam jak oryginalna mp3)

Zamiast Pes media Converter, można użyć Pes Sound File Converter 1.8 - ponoć lepszy niz media converter. U mnie mp3 przekonwertowana za pomocą pes media converter ma rozmiar 7829Kb, a ta sama mp3 przekonwertowana za pomocą pes sound file converter ma rozmiar 7828KB, a więc 1KB na korzyść pes sound file converter ;D Użytkownik Radeqq81zrobił świetny tutorial jak przekonwertować mp3: REJESTRACJA lub LOGOWANIE (kroki 2 i 3 tutoriala) Jest tam też link do Pes Sound File Converter 1.8
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2015, 23:21:16 wysłana przez lolek01 »

TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Odp: [TUTORIAL] Podmiana plików dźwiękowych (muzyka, przyśpiewki itp.)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2015, 23:16:55 »