Ej, a nikt z naszych czarodziejów na forum nie orientuje się, co należałoby zmienić, aby zadziałał kitserver na patchu 1.3??? Chyba raczej nie trzeba zaczynać od nowa tylko bazować na ostatniej wersji??? Sądzę, że nie trzeba zmienić tylko jakiegoś jednego pliku, bo byłoby to zbyt proste. To jak orientuje się ktoś?? Jeśli nie to pozostaje nam liczyć, że znajdzie się na tym świecie ktoś, kto przejmie pałeczkę po Juce i zbawi pesmaniaków...
oj Dante, Dante nie wiesz co czynisz
a tak na serio... zaglądam codziennie na forum evo-web forums, czyli tam gdzie niby zaczął swoją działalność Juce i jest tam dwóch kolesi co probowali pociągnąć sprawę sami i powiem Ci, że mają niezły orzech do zgryzienia :/ Kitserver to dość złożony program mimo tych paru kilo które zajmuje :/ trzeba być niezłym programistą C++ i umieć robić debugowanie czy jak to się tam pisze
czyli w skrócie połączenie pliku pes2009.exe z kitserverem a z tego co pisze Juce KONAMI to takie kretyny, że co update całkowicie wszystko zmieniają i do każdego patch'a kitserver trzeba robić praktycznie od zera.
Znalazłem dziś kolejną wypowiedź Juce'a na temat kitservera - głównie o tym na czym polega jego działanie, oraz to, że nie umieści on otwartego źródła (open source) na necie gdyż w wielu krajach jest to nielegalne a on chce mieć czyste sumienie.
Juce:
it's in C++ and assembler. We could open the source code, but it's been discussed before, and both Robbie and I think that it doesn't make much sense, and would be next to useless for PES community. Yes, some parts of the code are reusable and would be handy for future releases, but most of the work is actually not reflected by the source code. 10% of the work is writing the code to hook on particular places of the game to load kits, faces, etc.. and 90% - is finding those places. With each new version of PES, usually these 90% have to be done again from the very begining. (It wasn't the case with PES6, because it was so similar to PES5, but that's an exception)
I understand the open source sentiment. In fact, i had thought about it carefully, and discussed with Robbie as well. Both of us came to the same decision that it will be of no benefit to PES community to open up the source. (I've explained why earlier in this thread in more detail)
Also, think about it this way: most of the value in the source code is only relevant to a particular version of the EXE. Those are various memory addresses and some theories on how things work internally. It's one thing to look into the EXE and figure out things under debugger and use that information for patches and such, and it's a totally different thing to actually publish that information open to everyone. That may not even be legal in some countries, i don't know... I could blank out all those numbers in the source, and then open it up, but what use would that be? Yes, you will see how kitserver manages different tasks, and so for, but hardly that's interesting to anyone.