Na początek bardzo oczywisty dla większości poradnik, ale otrzymałem bardzo duzo wiadomości "Jak zainstalować scoreboard". Więc zamieszczam mały poradnik:
A teraz coś dla wytrwałych:) Zabawę zaczniemy od wyeksportowania tekstur z gotowych unnamedów (najlepiej i najprościej jest edytować już gotowy unnamed, nie będę opisywał jak się edytuje te od Konami, bo to zbyt
skomplikowane). Oczywiście pamiętajmy, że jeśli pracujemy na czyjejś tablicy i tworzymy własnego scora o dodaniu tzw "Credits" autora tablicy, która służyła nam za pierwowzór.
A więc tak w skrócie. Najważniejsze są w zasadzie 4 unnamedy (ale żeby score działał
poprawnie musimy sprawdzić o wiele więcej, ale na tych się skupiamy najbardziej).
--Unnamed_292.bin (Tekstury rozpoczęcia meczu, składów drużyn, formacji oraz ustawienie
tychże elementów)
--Unnamed_294.bin (Tekstury głównej tablicy w grze, zmian, statystyk, replay, strzelców
bramek i wiele więcej-najważniejszy unnamed z teksturami)
--Unnamed_297.bin (Tutaj znajduje się mała teksturka, która odpowiada za cyfry na scorze,
oraz małe ikonki typu: zmiana, radar itp)
--Unnamed_298.bin (Tutaj ustawiamy wszystkie obiekty, cyfry, tekstury na naszej tablicy,
replayu. Ogólnie mówiąc służy do ustawiania wysokości, wielkości, pozycji liter, cyfr logosów
itp).
Tworzenia i edycji tekstur w Photoshopie nie będę opisywał, skupię się na ustawieniach i tym
co dany block, strings, offset itd. oznaczają.
Na początek zaczniemy od Unnamedu_292, czyli tego, który odpowiada za to wszystko co się
dzieje PRZED rozpoczęciem spotkania Otwieramy tenże unnamed w programie
PES Ultimate Data Explorer w wersji 2.9.7.
Przedstawiłem wszystko na obrazku, szczegóły każdego filtru przedstawię poniżej.
Oznaczenia filtrów (Po każdej wprowadzonej zmianie TRZEBA KLIKNĄĆ "APPLY")1)
"ENTER WINDOW"--Tekstura Nr 1 oznacza pozycję i wielkość okna głównego (w widoku 3D, który
jest oznaczony napisem "3D Object" widzimy jak to wygląda w grze). Pamiętamy o edytowaniu
każdego blocku jednakowo.
2)
"ENTER BASE MENU"--String O oraz String 1, tutaj zmieniamy kolor, pozycję oraz wielkość
nazw na tablicy rozpoczęcia meczu (Napis Exhibition oraz Nazwa Stadionu). Oznaczenie "Offset
x,y,z" oznacza W KAŻDYM PRZYPADKU odpowiednio szerokość, wysokość.
3)
"ENTER WINDOW MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj zmieniamy jak wyżej, tyle, że nazwy
dwóch drużyn, które rozgrywają mecz.
4)
"MEMBER WINDOW"--Tutaj ustawiamy wielkość i pozycję głównego okna przy prezentacji zawodników danej drużyny.
5)
"MEMBER WINDOW MENU"--String od 0 do 24 oznaczają nazwiska i numery wyświetlane przy
prezentacji zawodników. Edytujemy wielkość, pozycję kolor itd.). WSKAZÓWKA: Wyłączając wybrane "strings" poprzez odznaczenie ptaszkiem napisu "Active" możemy usunąć niektórych zawodników.
6)
"MEMBER BASE MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj ustawiamy kolory, pozycję itp nazwy
druzyny. Z kolei pozycja "Icon 0" odpowiada za logo drużyny (mozna je zwiększać zmniejszać, przesuwać bądź usunąć całkowicie)
7)
"FORMATION WINDOW"--Tekstura 0 odpowiada za okienko formacji danej drużyny.
"FORMATION BASE MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj ustawiamy kolory, pozycję itp nazwy
druzyny. Z kolei pozycja "Icon 0" odpowiada za logo drużyny (mozna je zwiększać zmniejszać, przesuwać bądź usunąć całkowicie)
9)
"COMMENTARY MENU"--String od 0 do 8 odpowiada za pozycję, rozmiar i kolor nazwisk
komentatorów.
Następny w kolejce do edycji: Unnamed_298 (chyba najważniejszy). Ale to wkrótce