wytłumaczcie mi coś:
Skoro zawodnik ma overall powyżej 100 to statystyki swoich umiejętności też powinien mieć powyżej setki (tj. atak, obrona , gra głową. strzały, podania itd). Albo chociaż średnią z nich ;/ A nie że np. Wilshere ma obrona 80, gra głowa 83, wyskok 84 - overall 109. BEZSENS - niech biorą średnią z wszystkich umiejętności i wtedy się określa overall.
Jako, że bardzo interesuję się statystyką - charakter studiów, oraz jestem fanem pesa, mogę wytłumaczyć.
W PES'ie, na każdego piłkarza, na każdą pozycję przypada konkretny algorytm-wzór. Dałoby się go wyprowadzić. W sumie mogę się tym pobawić nawet... Overall'e są tak wysokie z tego względu, że w przypadku brania średnich ze wszystkich umiejętności, overall wyjdzie baaaardzo mały. Dla przykładu, taki Messi, któremu wg. PSD, wychodzi overall 101, miałby overall równy 88 (zaokrąglając w górę) - (nie licząc statystyki obrona i zdolności bramkarskie). Może jeszcze CR7 i kilku najlepszych miałoby dobry overall. Reszta piłkarzy miałaby duuuużo mniej, a estetycznie wyglądałoby to raczej okropnie.
W tym sęk, że w zależności od pozycji, algorytm bierze pod uwagę różne parametry. Zauważyłem, że również z różną wagą. Wszystko dałoby się zajebiście zrobić, ale wzory wyliczające overall w PES'ie są zbyt liniowe, dlatego wychodzą rażące w oczy liczby powyżej 100 :/. Gdyby funkcja wyliczająca overalle była logarytmiczna np:
wówczas, określiłoby się granicę i overalle od pewnego momentu - dla najlepszych, nie rosły by proporcjonalnie i nigdy nie osiągnęły by granicy np: 99. Uważam, że korzystanie z tej funkcji, byłoby dobrą metodą do wyliczania overalli w PES'ie.
Prostą, choć pod względem matematycznym gorszą metodą (niedokładną) mogłoby być również przeskalowanie np:
jeśli, 109,108,107, to 99
jeśli 106,105, to 98 itd...
Może Konami coś z tym zrobi. oby...