Autor Wątek: Ultra HD Grafik by Yaması  (Przeczytany 10372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Chałwa

  • Właściciel Klubu
  • ******
  • Autor wątku
  • Join Date: Sie 2011
  • location: Łowicz
  • Wiadomości: 2368
  • Dostał Piw: 75
  • Na forum od: 25.08.2011r.
  • Pomogłem? Postaw piwko, nie bądź żyła ;)
    • Status GG
  • Gram w: PES6, PES 2017, FIFA 17
Ultra HD Grafik by Yaması
« dnia: Listopad 14, 2014, 09:58:27 »






Kliknij, aby powiększyć

REJESTRACJA lub LOGOWANIE

REJESTRACJA lub LOGOWANIE
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2014, 22:53:46 wysłana przez chalwa_08 »

Offline kaszti86

  • Trampkarz
  • *
  • Join Date: Sty 2013
  • location:
  • Wiadomości: 37
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 25.01.2013r.
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2014, 11:38:12 »
Ten dodatek działa tylko pod Win 8.1?

Offline Chałwa

  • Właściciel Klubu
  • ******
  • Autor wątku
  • Join Date: Sie 2011
  • location: Łowicz
  • Wiadomości: 2368
  • Dostał Piw: 75
  • Na forum od: 25.08.2011r.
  • Pomogłem? Postaw piwko, nie bądź żyła ;)
    • Status GG
  • Gram w: PES6, PES 2017, FIFA 17
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2014, 11:44:56 »
Ten dodatek działa tylko pod Win 8.1?
Nie, ja mam win 7 i też mi działa ;)

Offline kaszti86

  • Trampkarz
  • *
  • Join Date: Sty 2013
  • location:
  • Wiadomości: 37
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 25.01.2013r.
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2014, 11:59:02 »
A powiesz mi jak go uruchomić? Wkleiłem folder tam gdzie gra i... ?

Offline Chałwa

  • Właściciel Klubu
  • ******
  • Autor wątku
  • Join Date: Sie 2011
  • location: Łowicz
  • Wiadomości: 2368
  • Dostał Piw: 75
  • Na forum od: 25.08.2011r.
  • Pomogłem? Postaw piwko, nie bądź żyła ;)
    • Status GG
  • Gram w: PES6, PES 2017, FIFA 17
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2014, 12:09:23 »
A powiesz mi jak go uruchomić? Wkleiłem folder tam gdzie gra i... ?
Zawartość folderu wklejasz do głównego folderu z grą i już ;)

Offline lukinho47

  • Junior
  • *
  • Join Date: Maj 2008
  • location:
  • Wiadomości: 100
  • Dostał Piw: 1
  • Na forum od: 28.05.2008r.
  • Chelsea Londyn C.F.
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2014, 13:13:48 »
Zwiększa to wymagania gry czy nie ma na to wpływu?

Offline Chałwa

  • Właściciel Klubu
  • ******
  • Autor wątku
  • Join Date: Sie 2011
  • location: Łowicz
  • Wiadomości: 2368
  • Dostał Piw: 75
  • Na forum od: 25.08.2011r.
  • Pomogłem? Postaw piwko, nie bądź żyła ;)
    • Status GG
  • Gram w: PES6, PES 2017, FIFA 17
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2014, 13:53:51 »
Zwiększa to wymagania gry czy nie ma na to wpływu?
Chyba nie ma wpływu

Offline hose444

  • Były członek Załogi
  • *
  • Join Date: Lut 2011
  • location: Małopolska
  • Wiadomości: 1192
  • Dostał Piw: 42
  • Na forum od: 26.02.2011r.
  • Futbolomaniak
  • Gram w: PES 2016
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2014, 14:10:44 »
Zwiększa to wymagania gry czy nie ma na to wpływu?

Raczej nie powinno mieć wpływu, choć możliwe, że trochę bardziej wykorzystuje zasoby peceta.
" border="0

"Opowieść trwa, historia nie kończy się nigdy."

Offline lukinho47

  • Junior
  • *
  • Join Date: Maj 2008
  • location:
  • Wiadomości: 100
  • Dostał Piw: 1
  • Na forum od: 28.05.2008r.
  • Chelsea Londyn C.F.
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2014, 14:32:49 »
Przetestowałem to wydaję mi się, że gra chodzi trochę wolniej. Pozostanę przy standardzie i tak w settings przy procku jest bad, a śmigam na średniej grafice i 1280x720 więc nie będę kombinować nic tylko pozostaję czekać na patcha pesedit :)

Offline kampaku

  • Piłkarz okręgówki
  • **
  • Join Date: Lut 2011
  • location: CK
  • Wiadomości: 222
  • Dostał Piw: 3
  • Na forum od: 10.02.2011r.
  • Gram w: PES21
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2014, 15:36:39 »
Zwiększa to wymagania gry czy nie ma na to wpływu?

Nic nie zwiększa, to zwykły SweetFX, możesz go włączyć / wyłączyć z poziomu gry scroll lock'iem.

Offline barcafun10

  • Asystent trenera
  • ****
  • Join Date: Gru 2008
  • location:
  • Wiadomości: 564
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 10.12.2008r.
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 14, 2014, 16:04:48 »
Mi wyskakuje taki komunikat:

Co robie zle?

Offline Szkudi123

  • Piłkarz B klasy
  • **
  • Join Date: Wrz 2013
  • location: Dom
  • Wiadomości: 197
  • Dostał Piw: 3
  • Na forum od: 17.09.2013r.
  • Gram w: PES 2015
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 14, 2014, 16:10:36 »
Mi wyskakuje taki komunikat:

Co robie zle?
Wszystko jest ok, pojawia Ci sie z 4 takie okna, klikasz wszystko ok i wlacza Ci sie gra

Offline drunk

  • V - ligowiec
  • **
  • Join Date: Paź 2008
  • location:
  • Wiadomości: 241
  • Dostał Piw: 4
  • Na forum od: 25.10.2008r.
  • Gram w: ...
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2014, 08:52:49 »
Oczywiście, że zwiększa wydajność, a w szczególności karty grafiki. Wystarczy poczytać na stronie autora jak działa taka modyfikacja. W zależności od tego jak ustawione są parametry odpowiadające za wygląd może na starszym sprzęcie powodować spadek FPSów. Modyfikacja działa na każdym systemie operacyjnym - jedyny warunek, to mocna grafika w zależności od ustawień tego dodatku. O tyle fajny jest ten FX, że każdy może go sobie modifikować pod ustawienia własnego sprzętu i ustawić jak najlepszy efekt przy odpowiedniej płynności w grze. W PESie  to nowość, ale w kilku innych grach to już norma.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 08:55:06 wysłana przez drunk »

Offline popiol

  • Amator
  • *
  • Join Date: Lis 2014
  • location:
  • Wiadomości: 4
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 16.11.2014r.
  • Gram w: gry :)
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2014, 17:32:35 »
Drunk - nie wiem czy dobrze rozumiem... masz na myśli to, że wgrywając SweetFX można jeszcze jakoś dodatkowo zwiększyć efekty graficzne? Czy jedyne ustawienie to "high" z pliku settings czy są gdzieś ukryte bardziej zaawansowane opcje graficzne po wgraniu tego SweetFX?

PS. Wersja na PC została bardzo okrojona... myślicie, że moderzy są w stanie dodać nawet takie rzeczy jak przedmeczowe cut-scenki pokazujące wychodzące ekipy na boisko, w LM odgrywanie hymnu przed meczem itp.?

Offline magnumex

  • Amator
  • *
  • Join Date: Lis 2014
  • location:
  • Wiadomości: 1
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 16.11.2014r.
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2014, 20:10:08 »
U mnie jak wgram ten mod i chce włączyć gre to nic się nie dzieje a jak wykasuje mod gra włącza się normalnie o co chodzi ?  >:(

Ok działa,ale czarnych pasków kinowych nadal to nie usówa ;/
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 20:13:06 wysłana przez magnumex »

Offline drunk

  • V - ligowiec
  • **
  • Join Date: Paź 2008
  • location:
  • Wiadomości: 241
  • Dostał Piw: 4
  • Na forum od: 25.10.2008r.
  • Gram w: ...
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2014, 21:13:22 »
Możesz się bawić w pliku tekstowym SweetFX_settings i ustawiać go dowolnie. Ostrzegam, że niezaawansowane osoby mogą tylko popsuć wygląd tego dodatku w grze.

Offline popiol

  • Amator
  • *
  • Join Date: Lis 2014
  • location:
  • Wiadomości: 4
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 16.11.2014r.
  • Gram w: gry :)
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2014, 21:45:08 »
To w takim razie czy mógłbyś zapodać jakieś sprawdzone ustawienia dla mocnego PC? Byłbym bardzo wdzięczny :)

Offline drunk

  • V - ligowiec
  • **
  • Join Date: Paź 2008
  • location:
  • Wiadomości: 241
  • Dostał Piw: 4
  • Na forum od: 25.10.2008r.
  • Gram w: ...
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2014, 23:00:23 »
Nie gwarantuję, że na każdej konfiguracji będzie to odpowiednio wyglądać.
Spoiler for Hiden:
   /*-----------------------------------------------------------.
  /                      Choose effects                         /
  '-----------------------------------------------------------*/


// Set to 1 for ON or 0 for OFF
#define USE_SMAA_ANTIALIASING  1            // [0 or 1] SMAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines using the SMAA technique.
#define USE_FXAA_ANTIALIASING  0            // [0 or 1] FXAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines using the FXAA technique
#define USE_CARTOON            0            // [0 or 1] Cartoon : "Toon"s the image.
#define USE_ADVANCED_CRT       0            // [0 or 1] Advanced CRT : Simulates an old CRT TV display. Set gaussian blur along with it to get a halation effect
#define USE_BLOOM              0            // [0 or 1] Bloom : Makes bright lights bleed their light into their surroundings (relatively high performance cost)
#define USE_HDR                0            // [0 or 1] HDR : Not actual HDR - It just tries to mimic an HDR look (relatively high performance cost)
#define USE_LUMASHARPEN        1            // [0 or 1] LumaSharpen : Also sharpens the antialiased edges which makes them less smooth - I'm working on fixing that.
#define USE_GAUSSIAN           1            // [0 or 1] Gaussian Blur : can be used to... blur, but also bloom/hazy/glowy look, also unsharp masking
#define USE_FILMGRAIN          0            // [0 or 1] Filmgrain effect
#define USE_TECHNICOLOR        0            // [0 or 1] TECHNICOLOR : Attempts to mimic the look of an old movie using the Technicolor three-strip color process (Techicolor Process 4)
#define USE_DPX                0            // [0 or 1] Cineon DPX : Should make the image look like it's been converted to DXP Cineon - basically it's another movie-like look similar to technicolor.
#define USE_MONOCHROME         0            // [0 or 1] Monochrome : Monochrome makes the colors disappear.
#define USE_LIFTGAMMAGAIN      0            // [0 or 1] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping)
#define USE_TONEMAP            1            // [0 or 1] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping)
#define USE_VIBRANCE           1            // [0 or 1] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
#define USE_CURVES             1            // [0 or 1] Curves : Contrast adjustments using S-curves.
#define USE_SEPIA              0            // [0 or 1] Sepia : Sepia tones the image.
#define USE_VIGNETTE           0            // [0 or 1] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. May cause banding artifacts.
#define USE_DITHER             0            // [0 or 1] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts (mostly caused by Vignette)
#define USE_BORDER             0            // [0 or 1] Border : Makes the screenedge black as a workaround for the bright edge that forcing some AA modes sometimes causes.
#define USE_SPLITSCREEN        0            // [0 or 1] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  SMAA Anti-aliasing settings                /
  '-----------------------------------------------------------*/


#define SMAA_THRESHOLD         0.10         // [0.05 to 0.20] Edge detection threshold. If SMAA misses some edges try lowering this slightly. I prefer between 0.08 and 0.12.
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS  16           // [0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG 6            // [0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING   0            // [0 to 100] Determines the percent of antialiasing to apply to corners. 0 seems to affect fine text the least so it's the default.


// -- Advanced SMAA settings --
#define COLOR_EDGE_DETECTION   1            // [0 or 1] 1 Enables color edge detection (slower but slightly more acurate) - 0 uses luma edge detection (faster)
#define SMAA_DIRECTX9_LINEAR_BLEND 0            // [0 or 1] Using DX9 HARDWARE? (software version doesn't matter) if so this needs to be 1 - If not, leave it at 0.
                                      //Enable this only if you use a Geforce 7xxx series or older card, or a Radeon X1xxx series or older card.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  FXAA Anti-aliasing settings                /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define FXAA_QUALITY__PRESET   39           // [1 to 39] Choose the quality preset. 39 is the highest quality.
#define fxaa_Subpix            0.400        // [0.000 to 1.000] Choose the amount of sub-pixel aliasing removal.
#define fxaa_EdgeThreshold     0.250        // [0.000 to 1.000] Edge detection threshold. The minimum amount of local contrast required to apply algorithm.
#define fxaa_EdgeThresholdMin  0.060        // [0.000 to 1.000] Darkness threshold. Trims the algorithm from processing darks.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Cartoon settings                           /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define CartoonPower           10.0         // [0.1 to 10.0] Amount of effect you want.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Advanced CRT settings                     /
  '----------------------------------------------------------*/
#define CRTAmount              1.00         // [0.00 to 1.00] Amount of CRT effect you want


#define CRTResolutionX         512          // [1 to 2048] Original input width of the game (ie. 320)
#define CRTResolutionY         304          // [1 to 2048] Original input height of the game (ie. 240)
#define CRTgamma               2.4          // [0.0 to 4.0] Gamma of simulated CRT (default 2.4)
#define CRTmonitorgamma        2.2          // [0.0 to 4.0] Gamma of display monitor (typically 2.2 is correct)
#define CRTBrightness          0.9          // [1.0 to 3.0] Used to boost brightness a little. Default is 1.0
#define CRTScanlineIntensity   2.0          // [2.0 to 4.0] Scanlines intensity (use integer values preferably). Default is 2.0
#define CRTScanlineGaussian    1            // [0 or 1] Use the "new nongaussian scanlines bloom effect". Default is on


#define CRTCurvature           1            // [[0 or 1] "Barrel effect" enabled (1) or off (0)
#define CRTCurvatureRadius     1.5          // [0.0 to 2.0] Curvature Radius (only effective when Curvature is enabled). Default is 1.5
#define CRTCornerSize          0.0100       // [0.0000 to 0.0020] Higher values, more rounded corner. Default is 0.001
#define CRTDistance            2.00         // [0.00 to 4.00] Simulated distance from viewer to monitor. Default is 2.00
#define CRTAngleX              0.00         // [-0.20 to 0.20] Tilt angle in radians (X coordinates)
#define CRTAngleY              -0.15        // [-0.20 to 0.20] Tilt angle in radians (Y coordinates). (Value of -0.15 gives the 'arcade tilt' look)
#define CRTOverScan            1.01         // [1.00 to 1.10] Overscan (e.g. 1.02 for 2% overscan). Default is 1.01
#define CRTOversample          0            // [0 or 1] Enable 3x oversampling of the beam profile (warning : performance hit)




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Bloom settings                             /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define BloomThreshold         20.25        // [0.00 to 50.00] Threshold for what is a bright light (that causes bloom) and what isn't.
#define BloomPower             1.446        // [0.000 to 8.000] Strength of the bloom
#define BloomWidth             0.0142       // [0.0000 to 1.0000] Width of the bloom




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  HDR settings                               /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define HDRPower               1.30         // [0.00 to 8.00] Strangely lowering this makes the image brighter
#define radius2                0.87         // [0.00 to 8.00] Raising this seems to make the effect stronger and also brighter




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  LumaSharpen settings                       /
  '-----------------------------------------------------------*/
// -- Sharpening --
#define sharp_strength         0.60         // [0.10 to 3.00] Strength of the sharpening
#define sharp_clamp            0.035        // [0.000 to 1.000] Limits maximum amount of sharpening a pixel recieves - Default is 0.035


// -- Advanced sharpening settings --
#define pattern                2            // [1|2|3|4] Choose a sample pattern. 1 = Fast, 2 = Normal, 3 = Wider, 4 = Pyramid shaped.
#define offset_bias            1.0          // [0.0 to 6.0] Offset bias adjusts the radius of the sampling pattern.
                         //I designed the pattern for offset_bias 1.0, but feel free to experiment.
                           
// -- Debug sharpening settings --
#define show_sharpen           0            // [0 or 1] Visualize the strength of the sharpen (multiplied by 4 to see it better)




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Gaussian Blur settings                     /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define GaussEffect            2            // [0|1|2|3] 0 = Blur, 1 = Unsharpmask (expensive), 2 = Bloom, 3 = Sketchy. Default is 2
#define GaussQuality           3            // [0|1|2|3] Warning: 2 and 3 are expensive. Default is 1
#define GaussSigma             1            // [1 to 4] The higher the wider blur/bloom is (only effective when Bloom selected)
#define GaussBloomWarmth       1            // [0|1|2] "Temperature" of the bloom - 0 = neutral, 1 = warm, 2 = hazy/foggy
#define GaussThreshold         0.50         // [0.00 to 1.00] [DX10/11 only] Threshold for what is a bright light (that causes bloom) and what isn't.
#define GaussExposure          43.0         // [0.00 to 100.00] [DX10/11 only] Exposure of the effect (the lower the brighter)
#define GaussStrength          0.10         // [0.00 to 1.00] Amount of effect blended into the final image




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Film grain settings                        /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define FilmGrainIntensity     0.46         // [0.00 to 1.00] Intensity of grain. Default is 0.46
#define FilmGrainExposure      40           // [0 to 100] Grain Exposure. Default is 40 (Lower -> darker noise)
#define FilmGrainSize          2            // [0 to 10] Size of the grain. Default is 2 (Higher -> thinner noise)




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  TECHNICOLOR settings                       /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define TechniAmount           0.4          // [0.00 to 1.00]
#define TechniPower            7.0          // [0.00 to 8.00]
#define redNegativeAmount      0.88         // [0.00 to 1.00]
#define greenNegativeAmount    0.88         // [0.00 to 1.00]
#define blueNegativeAmount     0.88         // [0.00 to 1.00]




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Cineon DPX settings                        /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define Red                    8.0          // [1.0 to 15.0]
#define Green                  8.0          // [1.0 to 15.0]
#define Blue                   8.0          // [1.0 to 15.0]


#define ColorGamma             2.5          // [0.1 to 2.5] Adjusts the colorfulness of the effect in a manner similar to Vibrance. 1.0 is neutral.
#define DPXSaturation          3.0          // [0.0 to 8.0] Adjust saturation of the effect. 1.0 is neutral.


#define RedC                   0.36         // [0.60 to 0.20]
#define GreenC                 0.36         // [0.60 to 0.20]
#define BlueC                  0.34         // [0.60 to 0.20]


#define Blend                  0.2          // [0.00 to 1.00] How strong the effect should be.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Monochrome settings                        /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define Monochrome_conversion_values float3(0.18,0.41,0.41) // [0.00 to 1.00] Percentage of RGB to include (should sum up to 1.00)




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Lift Gamma Gain settings                   /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define RGB_Lift               float3(1.000, 1.000, 1.000) // [0.000 to 2.000] Adjust shadows for Red, Green and Blue
#define RGB_Gamma              float3(1.000, 1.000, 1.000) // [0.000 to 2.000] Adjust midtones for Red, Green and Blue
#define RGB_Gain               float3(1.000, 1.000, 1.000) // [0.000 to 2.000] Adjust highlights for Red, Green and Blue




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Tonemap settings                           /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define Gamma                  1.0          // [0.000 to 2.000] Adjust midtones
#define Exposure               0.00         // [-1.000 to 1.000] Adjust exposure
#define Saturation             0.00         // [-1.000 to 1.000] Adjust saturation
#define Bleach                 0.00         // [0.000 to 1.000] Brightens the shadows and fades the colors
#define Defog                  0.000        // [0.000 to 1.000] How much of the color tint to remove
#define FogColor               float3(0.00, 0.00, 2.55) // [0.00 to 2.55, 0.00 to 2.55, 0.00 to 2.55] What color to remove - default is blue




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Vibrance settings                          /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define Vibrance               0.15         // [-1.00 to 1.00] Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Curves settings                            /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define Curves_mode            1            // [0|1|2] Choose what to apply contrast to. 0 = Luma, 1 = Chroma, 2 = both Luma and Chroma. Default is 0 (Luma)
#define Curves_contrast        0.80         // [-1.00 to 1.00] The amount of contrast you want


// -- Advanced curve settings --
#define Curves_formula         6            // [1|2|3|4|5|6|7|8|9] The contrast s-curve you want to use.
                             //1 = Sine, 2 = Abs split, 3 = Smoothstep, 4 = Exp formula, 5 = Simplified Catmull-Rom (0,0,1,1), 6 = Perlins Smootherstep
                             //7 = Abs add, 8 = Techicolor Cinestyle, 9 = Parabola.
                             //Note that Technicolor Cinestyle is practically identical to Sine, but runs slower. In fact I think the difference might only be due to rounding errors.
                             //I prefer 2 myself, but 3 is a nice alternative with a little more effect (but harsher on the highlight and shadows) and it's the fastest formula.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Sepia settings                             /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define ColorTone              float3(1.40, 1.10, 0.90) // [0.00 to 2.55, 0.00 to 2.55, 0.00 to 2.55] What color to tint the image
#define GreyPower              0.11         // [0.00 to 1.00] How much desaturate the image before tinting it
#define SepiaPower             0.58         // [0.00 to 1.00] How much to tint the image




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Vignette settings                          /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define VignetteRatio          1.00         // [0.15 to 6.00] Sets a width to height ratio. 1.00 (1/1) is perfectly round, while 1.60 (16/10) is 60 % wider than it's high.
#define VignetteRadius         1.00         // [-1.00 to 3.00] lower values = stronger radial effect from center
#define VignetteAmount         -1.00        // [-2.00 to 1.00] Strength of black. -2.00 = Max Black, 1.00 = Max White.
#define VignetteSlope          8            // [1 to 16] How far away from the center the change should start to really grow strong (odd numbers cause a larger fps drop than even numbers)
#define VignetteCenter         float2(0.500, 0.500) // [0.000 to 1.000, 0.000 to 1.000] Center of effect.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Dither settings                            /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define dither_method          1            // [1 or 2] 1 = Ordering dithering (good and very fast), 2 = Random dithering (even better dithering but not as fast)


//Note that the patterns used by Dither, makes an image harder to compress.
//This can make your screenshots and video recordings take up more space.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Border settings                            /
  '-----------------------------------------------------------*/
//No settings yet, beyond switching it on or off in the top section.




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Splitscreen settings                       /
  '-----------------------------------------------------------*/
#define splitscreen_mode       1            // [1|2|3|4|5] 1 = Vertical 50/50 split, 2 = Vertical 25/50/25 split, 3 = Vertical 50/50 angled split, 4 = Horizontal 50/50 split, 5 = Horizontal 25/50/25 split




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Key settings                               /
  '-----------------------------------------------------------*/
// This is the section where you can define your own key mapping
// See the following URL to find out what keycode a key has:
// REJESTRACJA lub LOGOWANIE


// key_toggle_sweetfx = 145
// key_screenshot     = 44
// key_reload_sweetfx = 19




   /*-----------------------------------------------------------.
  /                  Misc settings                              /
  '-----------------------------------------------------------*/
// You can load and chain other DirectX wrappers (ENB, Helix, Windower...)
// If the external wrapper is already named d3d9.dll, rename it into
// something else like "d3d9_enb.dll" (note that even if this is commented it actually works)


// external_d3d9_wrapper = none
// external_dxgi_wrapper = none
Zaznacz cały tekst w SweetFX_settings i podmień ten ukryty w spoilerze. Proponuję pobawić się też z innym wersjami ENB - REJESTRACJA lub LOGOWANIE
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 23:02:53 wysłana przez drunk »

Offline pavulon666

  • II - ligowiec
  • ***
  • Join Date: Paź 2012
  • location:
  • Wiadomości: 304
  • Dostał Piw: 4
  • Na forum od: 03.10.2012r.
Odp: Ultra HD Grafik by Yaması
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2014, 09:47:12 »
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

a tu dorzuce moje prywatne ustawienia do tego programu. Zalezało mi na ograniczeniu niebieskiego i nadmiernej jaskrawości a tylko na drobnym podbiciu kontrastu. Na takich ustawieniach gram juz caly czas.

oczywiście kompletnie sie na tym nie znam wiec jak ktos ma pojecie jak podkręcic grafike to mógłby zamieścic własne ustawienia.

Offline keny02

  • Piłkarz B klasy
  • **
  • Join Date: Lis 2010
  • location:
  • Wiadomości: 180
  • Dostał Piw: 0
  • Na forum od: 15.11.2010r.
Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 19, 2014, 14:50:40 »
Przetestowałem to wydaję mi się, że gra chodzi trochę wolniej. Pozostanę przy standardzie i tak w settings przy procku jest bad, a śmigam na średniej grafice i 1280x720 więc nie będę kombinować nic tylko pozostaję czekać na patcha pesedit :)

Nie będzie patcha od pesedit.
REJESTRACJA lub LOGOWANIE

TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Odp: Ultra HD Grafik Yaması
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 19, 2014, 14:50:40 »