PES 2010: Fakty, ludzie, pięniądze czyli czwartkowe incydenty...
14.05.2009 21:30 whan Bohaterem czwartku jest niewątpliwie Jon Murphy z KONAMI UK, który kilka ostatnich dni spędził w japońskiej siedzibie KONAMI gdzie miał okazję testować najnowszą odsłonę serii Pro Evolution Soccer. Brytyjczyk, wrażenia ze swojej eskapady przekazał czytelnikom PES Bloga. Murphy zbyt wylewny jednak nie był i postanowił przekazać nam jedynie kilka skromnych zdań na temat wczesnej wersji nowej gry.
W pierwszej kolejności Jon potwierdził, że screenshot z Leo Messim w roli głównej jest w 100% prawdziwy, a nowe efekty świetlne, animacje oraz tekstury tworzą dużą różnicę (w porównaniu do tegorocznej wersji). Według niego gameplay idzie w dobry kierunku, gra stała się trudniejsza - dużo ciężej zdobyć gola, a o wyniku w znacznie mniejszym stopniu decydując przypadek czy pomyłki. Murphy'emu podoba się nowy system wykonywania rzutów karnych oraz strategie. Czekamy na kolejne wpisy...
PES najmocniejszą marką KONAMI. Tak przynajmniej wynika z raportu sprzedaży, który w dniu dzisiejszym na swoich łamach zamieścił brytyjski serwis mcvuk.com. Pro Evolution Soccer sprzedał się w ilości 8 milionów egzemplarzy na całym świecie w dwunastomiesięcznym okresie fiskalnym do 31 Marca 2009. Między innym dzięki temu KONAMI zakończyło ten okres na 4% plusie.
Należy jeszcze dodać, iż w porównaniu do PES'a, FIFA 2010 od EA sprzedała się w liczbie 10 milionów oryginalnych kopii.