Przypomnij sobie jak Konami rozpoczęło swoją przygodę z serią PRO EVOLUTION SOCCER na komputerach osobistych
REJESTRACJA lub
LOGOWANIEINFO:
Pro Evolution Soccer 3 [edytuj]
Część trzecia, wydana w listopadzie 2003 roku, była pierwszą, która ukazała się w wersji na komputery osobiste PC. Walka o prym między PES-em a FIFĄ rozgorzała na dobre, gdyż FIFA Football 2004 zebrała niższe oceny wśród recenzentów niż PES 3, a wielu dawnych fanów FIFY przeszło na stronę produkcji Konami. W grze zmieniono całkowicie silnik graficzny i fizykę rozgrywki (która to stała się głównym powodem chwalenia przez graczy). Wprowadzono przywilej korzyści i usprawniono system sędziowania. Konwersja z PlayStation 2 nie była dokładna – duże problemy sprawiało ustawienie odpowiedniego sterowania, gdyż zamiast klawiszy widoczne były przyciski pada. Konsekwencją złej konwersji był brak trybu wieloosobowego poprzez Internet (istniał jedynie tryb hotseat), której pozbawiony nie był konkurent – FIFA. Konami podpisało także umowę z Adidasem, co pozwoliło wprowadzić stroje tej firmy do gry. Zakupiono też kilka nowych licencji, dzięki czemu rozgrywkę można było prowadzić większą liczbą prawdziwych zespołów (ale głównie reprezentacji narodowych – klubów licencjonowanych z 64 było jedynie kilka, m.in. AS Roma). Gra za wysoki poziom technologiczny płaciła dużymi wymaganiami sprzętowymi, co powodowało, że niektórzy nie mogli uruchomić jej na swoim komputerze. Na okładce "trójki" pojawił się słynny włoski sędzia Pierluigi Collina.
W grze występuje 65 reprezentacji krajowych, oraz 64 kluby. Duży udział w tworzeniu grafiki do gry miał Andrzej Fryski, który stworzył m.in. główne menu gry (podobnie jak w PES2).
źródło: pl.wikipedia.org