Więcej niż jedno piwo pękło. Czy ty jak idziesz na kilka piw to mówisz, że idziesz na piwa??
Eurogamer: Oglądasz dużo meczy w celach analizy? Wpadasz wtedy na nowe pomysły?
Shingo 'Seabass' Takat****: Tak naprawdę mam duży wkład na to jak gracze widzą PES-a podczas gry. Daje mi to szerszą perspektywę podczas oglądania prawdziwego meczu. Myślę o wielu rzeczach, które można zintegrować do gry. Zawsze jest coś do poprawienia. Szczerze mówiąc to mam pomysły na kilka następnych lat.
Eurogamer: Dryblując gwiazdami łatwo było zwycieżyć w 2009, obrona jest nadal łatwa do przejścia. Jak powstrzymacie w 2010 tych mocnych zawodników?
Shingo 'Seabass' Takat****: Gracze jak Ronaldo i Messi, ci dryblerzy są sami w sobie oryginalni.Posiadają wyjątkowe cechy piłkarskie, więc tacy sami są w naszej grze. Nie chcieliśmy ich osłabiać w 2010. Messi jest cudownym graczem i nie było by fair zmniejszając jego wartość. Zamiast tego, odnowiliśmy system obrony strefowej. Według nas jest to najlepsze rozwiązanie.
W prawdziwym meczu jest naprawdę ciężko zatrzymać Messiego jeden na jeden. Ale są sytuacje gdzie supergwiazdom odbiera się piłki dzięki współpracy drużynowej, gdzie jeden pomaga w obronie drugiemu.
Eurogamer: W ostatniej edycji były również problemy z bramkarzami, prawda?
Shingo 'Seabass' Takat****: Tak, to prawda, teraz ulepszyliśmy ich tak, że ciężko będzie ich pokonać przy pomocy tricków.Co dalej, w naszym teamie zawsze zadawaliśmy sobie pytanie,czemu tak łatwo jest pokonać bramkarza. W prawdziwej piłce w sytuacjach jeden na jeden, daje ogromną szansę napastnikowi na strzelenie bramki.
Po raz kolejny pomyślelismy inaczej. Chcieliśmy współpracy z obrońcami. Więć przystosowaliśmy system defensywny że zdecydowanie mniej będzie sytuacji sam na sam. Defensorzy będą bronić dostępu do bramki zbieżnie z bramkarzem.
Eurogamer: Co się zmieniło w Lidze Mistrzów?
Shingo 'Seabass' Takat****: Liga Mistrzów zmieniła się wizualnie. Ale to nie jest najważniejsze. Największe zmiany są na końcu. Między innymi w finansach. Poprzednio jeśli wygrałeś mecz, dostawałeś pewną ilość punktów, które były potrzebne do zarządzanie klubem. Tym razem otrzymasz je również od sponsora.
Na dodatek, kiedy byłeś pod kreską oznaczało to GAME OVER. Tym razem, pomyśleliśmy, że w rzeczywistości tak nie jest. Nawet będąc pod kreską możesz kupić np. jakiegoś znanego zawodnika przez co będzie na mecz przychodziło więcej kibiców, a co za tym idzie zarobisz więcej pieniędzy. Rozwinie się dzięki temu bardziej tryb menedżerski. Ale jest również wiele innych nowych rzeczy.
Zintegrowaliśmy Ligę Europejską i Ligę mistrzów w prawdziwą Ligę Mistrzów. Chcieliśmy aby w Lidze Mistrzów byli nie tylko zawodnicy ale cała stowarzyszenie (nie wiem dokładnie o co chodzi w tej wypowiedzi) Podsumowując ten tryb będzie bardzo interesujący.
Eurogamer: Problemem poprzedniej edycji była gra online. Co się zmieni tym razem?
Shingo 'Seabass' Takat****: Tryb online w przeszłości był dla nas problemem. Skorygowaliśmy poprzedni system. Aby być precyzyjnym użyliśmy tego z PES 2008-360 ponieważ uważamy, że pod koniec działał on najlepiej.
Jest również online-owa społeczność i online-owa Liga Mistrzów, które są wspaniałe. Kiedy dojdzie się do fazy pucharowej jest tak jak w prawdziwej Lidze Mistrzów, co jest naprawdę ekscytujące.
Eurogamer: Gra wydaje trochę wolniejsza. Jest to podstawa w kwestii realizmu?? The game seems to be a little slower overall.
Shingo 'Seabass' Takat****: Tak, jest to również związane z naszym podejściem do produkcji PES 2010. Wyznaczyliśmy sobie pewne cele na początku produkcji, przeanalizowaliśmy wiele aspektów związanych z prawdziwą piłką i naszą wiedzę zaimplementowaliśmy w grze. Zbalansowanie prędkości zawodników analizowaliśmy bardzo szczegółowo.
Chodzi o to, że musimy przedstawić mecz który rozgrywany jest ponad 90minut w 10 minut. Więc musi być różnica w sekwencjach (
).Przez to przebieg gry może wydawać się trochę wolniejszy, ale tylko po to żeby dać nam wrażenie realistyczności.
Eurogamer: Jest jakaś mała zmiana w gameplayu, której większość graczy nie zauważy na początku, ale które jest naprawdę ważna?
Shingo 'Seabass' Takat****: Pewnie głównie chodzi tu o nową obronę strefową: dotychczas większość sytuacji w ataku to sam na sam. Teraz się to zmieniło dzięki nowej obronie strefowej. Jeśli chcesz zatrzymać takiego piłkarza jak Messi musisz zwolnić ich atak. Dzięki temu otrzymasz wsparcie od reszty obrońców i pomocników. To są sytuacje które, wcześniej się nie zdarzały.
W ostatnim zdaniu Pan Takat**** poleca wszystkim stanie w rozkroku:) Chodzi tutaj zapewne o przyjęcie pozycji obronnej (nie pamiętam pod którym klawiszem na padzie to było). A poleca bo zupełnie to inaczej wygląda.
pzdr