Sponsorzy biją się o Cardiff!
Wczoraj odbył się oficjalny przetarg na temat sponsoringu drużyny Cardiff. O The Bluebirds nigdy
nie ubiegali się jacyś znaczący sponsorzy, ale od czasu przyjścia do drużyny z Walii trenera Manzano ulega to
zmianie. Jak podaje administracja drużyny Cardiff, nowym sponsorem strategicznym został internetowy
bukmacher prowadzący zakłady sportowe - bwin.com! Natomiast w związku z kończącym się już kontrakcie z firmą
Puma, nowym sponsorem technicznym została firma Nike! Sponsorem tytularnym zostało miasto Cardiff.
Łączna suma wszystkich kontraktów sponsoringowych do końca następnego sezonu wyniesie ponad 15 mln Euro!
Słów kilka o sponsorach...
Nike- amerykańska firma, jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych.
Założona w 1964 roku w Washington County jako Blue Ribbon Sports przez Billa Bowermana i Philipa Knighta, który do 2004 był prezesem koncernu. Jej nazwa pochodzi od greckiej bogini Nike. Przychody za rok obrachunkowy 2004/2005 – 13,7 mld USD.
bwin.com- internetowy bukmacher, prowadzący zakłady sportowe i gry online w wielu krajach świata, także w Polsce, wcześniej znany jako betandwin.com. Posiada około 10 milionów zarejestrowanych użytkowników w ponad 20 krajach. Od marca 2000 r. koncern bwin Interactive Entertainment AG jest notowany na giełdzie wiedeńskiej. Swoje centra posiada w Wiedniu, Sztokholmie i na Gibraltarze.
Oczami prezesa..
Peter Ridsdale: To krok w stronę sukcesu.
- Przed sezonem nie spodziewałem się, że w Cardiff będzie taki duży popyt
na sponsorów, że znowu na tym przetargu będziemy wiązać koniec z końcem. Pieniędzy
jest jak na lekarstwo, kontrakty sponsoringowe się kończą i bardzo trudno jest o nowe.
Po tak udanej pierwszej części sezonu zobaczono w nas potencjał, nie jesteśmy już
tylko biedną drużynką z Championship a pretendentem do awansu i walki w BPL.
Mimo to zaskoczył mnie ogrom tych kontraktów, ale nie ma co narzekać, trzeba się
cieszyć tym co jest. To krok w stronę sukcesu ekipy The Bluebirds.
Oczami trenera..
Gregorio Manzano: Nie rozumiem tego ogólnego poruszenia.
Przypływ gotówki na pewno się przyda, potrzebujemy ciągłych wzmocnień. Są to wielkie marki sponsorskie,
nikt by się ich nie powstydził, ale nie rozumiem tego ogólnego poruszenia. Sponsorzy nie mają teraz wpływu na naszą
grę, a my mamy przecież za zadanie wygranie Championship. Radość zostawmy na prawdziwy sukces, który miejmy
nadzieję niebawem nadejdzie.
Nike przygotowało już projekt trykotów, czas pokaże czy stroje będą gotowe na następny mecz.