Autor Wątek: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!  (Przeczytany 4993 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radeqq81

  • Były członek Załogi
  • *
  • Autor wątku
  • Join Date: Kwi 2010
  • location: Płock
  • Wiadomości: 2068
  • Dostał Piw: 214
  • Na forum od: 01.04.2010r.
  • Najlepszy Patchmaker/Twórca Dodatków 2012r.
    • Status GG
    • Moje mody,dodatki do PES.
  • Gram w: PES 2013
Na początek bardzo oczywisty dla większości poradnik, ale otrzymałem bardzo duzo wiadomości "Jak zainstalować scoreboard". Więc zamieszczam mały poradnik:
<a href="http://forum.pesleague.pl/index.php?action=register">REJESTRACJA</a>&nbsp;lub&nbsp;<a href="http://forum.pesleague.pl/index.php?action=login">LOGOWANIE</a>


A teraz coś dla wytrwałych:) Zabawę zaczniemy od wyeksportowania tekstur z gotowych unnamedów (najlepiej i najprościej jest edytować już gotowy unnamed, nie będę opisywał jak się edytuje te od Konami, bo to zbyt
skomplikowane). Oczywiście pamiętajmy, że jeśli pracujemy na czyjejś tablicy i tworzymy własnego scora o dodaniu tzw "Credits" autora tablicy, która służyła nam za pierwowzór.
A więc tak w skrócie. Najważniejsze są w zasadzie 4 unnamedy (ale żeby score działał
poprawnie musimy sprawdzić o wiele więcej, ale na tych się skupiamy najbardziej).
--Unnamed_292.bin (Tekstury rozpoczęcia meczu, składów drużyn, formacji oraz ustawienie
tychże elementów)
--Unnamed_294.bin (Tekstury głównej tablicy w grze, zmian, statystyk, replay, strzelców
bramek i wiele więcej-najważniejszy unnamed z teksturami)
--Unnamed_297.bin (Tutaj znajduje się mała teksturka, która odpowiada za cyfry na scorze,
oraz małe ikonki typu: zmiana, radar itp)
--Unnamed_298.bin (Tutaj ustawiamy wszystkie obiekty, cyfry, tekstury na naszej tablicy,
replayu. Ogólnie mówiąc służy do ustawiania wysokości, wielkości, pozycji liter, cyfr logosów
itp).

Tworzenia i edycji tekstur w Photoshopie nie będę opisywał, skupię się na ustawieniach i tym
co dany block, strings, offset itd. oznaczają.

Na początek zaczniemy od Unnamedu_292, czyli tego, który odpowiada za to wszystko co się
dzieje PRZED rozpoczęciem spotkania :)

Otwieramy tenże unnamed w programie PES Ultimate Data Explorer w wersji 2.9.7.
Przedstawiłem wszystko na obrazku, szczegóły każdego filtru przedstawię poniżej.



Oznaczenia filtrów (Po każdej wprowadzonej zmianie TRZEBA KLIKNĄĆ "APPLY")

1) "ENTER WINDOW"--Tekstura Nr 1 oznacza pozycję i wielkość okna głównego (w widoku 3D, który
jest oznaczony napisem "3D Object" widzimy jak to wygląda w grze). Pamiętamy o edytowaniu
każdego blocku jednakowo.


2) "ENTER BASE MENU"--String O oraz String 1, tutaj zmieniamy kolor, pozycję oraz wielkość
nazw na tablicy rozpoczęcia meczu (Napis Exhibition oraz Nazwa Stadionu). Oznaczenie "Offset
x,y,z" oznacza W KAŻDYM PRZYPADKU odpowiednio szerokość, wysokość.


3) "ENTER WINDOW MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj zmieniamy jak wyżej, tyle, że nazwy
dwóch drużyn, które rozgrywają mecz.


4) "MEMBER WINDOW"--Tutaj ustawiamy wielkość i pozycję głównego okna przy prezentacji zawodników danej drużyny.


5) "MEMBER WINDOW MENU"--String od 0 do 24 oznaczają nazwiska i numery wyświetlane przy
prezentacji zawodników. Edytujemy wielkość, pozycję kolor itd.). WSKAZÓWKA: Wyłączając wybrane "strings" poprzez odznaczenie ptaszkiem napisu "Active" możemy usunąć niektórych zawodników.


6) "MEMBER BASE MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj ustawiamy kolory, pozycję itp nazwy
druzyny. Z kolei pozycja "Icon 0" odpowiada za logo drużyny (mozna je zwiększać zmniejszać, przesuwać bądź usunąć całkowicie)


7) "FORMATION WINDOW"--Tekstura 0 odpowiada za okienko formacji danej drużyny.


8) "FORMATION BASE MENU"--String 0 oraz String 1, tutaj ustawiamy kolory, pozycję itp nazwy
druzyny. Z kolei pozycja "Icon 0" odpowiada za logo drużyny (mozna je zwiększać zmniejszać, przesuwać bądź usunąć całkowicie)


9) "COMMENTARY MENU"--String od 0 do 8 odpowiada za pozycję, rozmiar i kolor nazwisk
komentatorów.


Następny w kolejce do edycji: Unnamed_298 (chyba najważniejszy). Ale to wkrótce :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2012, 02:22:12 wysłana przez radeqq81 »
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
NIE POMAGAM NA PW-OD TEGO JEST FORUM!

Offline pawlodar_10

  • Były członek Załogi
  • *
  • Join Date: Sty 2009
  • location: Warszawa
  • Wiadomości: 2837
  • Dostał Piw: 50
  • Na forum od: 24.01.2009r.
    • Status GG
  • Gram w: PES 2013
Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2012, 22:35:23 »
Super pomysł, przyda się.
" border="0
Only the dead have seen the end of war.

Offline Radeqq81

  • Były członek Załogi
  • *
  • Autor wątku
  • Join Date: Kwi 2010
  • location: Płock
  • Wiadomości: 2068
  • Dostał Piw: 214
  • Na forum od: 01.04.2010r.
  • Najlepszy Patchmaker/Twórca Dodatków 2012r.
    • Status GG
    • Moje mody,dodatki do PES.
  • Gram w: PES 2013
Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2012, 02:23:14 »
Up ;]
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
NIE POMAGAM NA PW-OD TEGO JEST FORUM!

Offline MCPL

  • Trampkarz
  • *
  • Join Date: Sie 2012
  • location:
  • Wiadomości: 37
  • Dostał Piw: 2
  • Na forum od: 12.08.2012r.
Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2012, 14:06:15 »
będzie dalszy ciąg...
Ja nie oglądam filmów na YouTubie, tylko na YouHejcie ;p

Offline Radeqq81

  • Były członek Załogi
  • *
  • Autor wątku
  • Join Date: Kwi 2010
  • location: Płock
  • Wiadomości: 2068
  • Dostał Piw: 214
  • Na forum od: 01.04.2010r.
  • Najlepszy Patchmaker/Twórca Dodatków 2012r.
    • Status GG
    • Moje mody,dodatki do PES.
  • Gram w: PES 2013
Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2013, 15:59:24 »
Wracam z drugą częścią tutka jak tylko poprawię parametry kompa :)
REJESTRACJA lub LOGOWANIE
NIE POMAGAM NA PW-OD TEGO JEST FORUM!

TWOJA LIGA Pro Evolution Soccer

Odp: Tworzenie i Wgrywanie Tablic--Poradniki, Tutoriale oraz Wskazówki!
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2013, 15:59:24 »