Kilka stron wcześniej zamieściłem rozwiązanie problemu dot. m.in komunikatu "PES 2015.exe has stopped working". To było rozwiązanie, które jak się okazało po kilku dniach grania nie przyniosło jednak zmiany i problem powrócił. Wpis edytowałem, żeby nie wprowadzać innych w błąd. Od tamtej pory spędziłem kolejne kilka godzin szukając rozwiązania i teraz jestem już pewien na 100%, gdzie leży problem.
W moim przypadku problemem okazał się Eset Smart Security 8 i jego Firewall. Spróbowałem podczas gry tymczasowo deaktywować dwa moduły ochrony: protection i firewall. W ostatnim czasie testuje tak gre już kilka godzin, gdzie rozegrałem już ponad 30-40 spotkań. Gra a ni razu nie wyłączyła się do pulpitu z komunikatem "PES 2015.exe has stopped working".
Jak się okazało wyłączając te moduły rozwiązałem też problem z lączeniem się z innymi graczami "unable to connect with opponent". Teraz ten błąd otrzymałem tylko raz na ostatnie 20-30 spotkań a wcześniej występował średnio co 2-3 próby połączenia. Warto też dodać, że zaczęły mi się wczytywać avatary użytkowników co tylko utwierdziło mnie w tym, że problemem był program antyvirusowy.
Napisałem już w tej sprawie do supportu Eseta, ponieważ próbowałem ustawić wyjątek w programie dla PESA, żeby dało się grać bez wyłączania tych modułów ochrony. Na razie zaproponowano mi w opcjach filtrowania firewalla wybrać tryb "uczenia się" - learning mode. To według supportu Eseta ma rozwiązać problem. Sprawdzę po tym jak wstaną serwery.
Reasumując. Jeżeli ktoś ma dwa problemy jak niżej, to rozwiązaniem może być program antyvirusowy. Rozwiązanie dot.
- unable to connect with opponent np we friendly match lobby
- PES 2015.exe has stopped working / program przestał działać i powrót do pulpitu.