Wklejam własny tekst który napisałem kilka dni temu na innym forum .
(Silnik gry FOX Engine został zmieniony w 80% a PES 2017 to jedyna gra AAA która będzie kontynuowana w Konami. Dlatego silnik dostosowano do PESa , więc będziemy mieć zupełnie nową grę )
Wielu na tym forum irytowało się, gdy na okrągło leciał flejm w stronę Konami. Wielu z was zapomniało, ze PES 2016 zrobili ludzie a nie BOTY i oni tez czytają fora, twitter. Konami wie, że dali ciała jeśli chodzi o PES 2016 i w tym roku robią naprawdę wszystko, aby PES 2017 był grą nie dla miłośników arcade a dla miłośników futbolu. Konami do tej pory raczej ignorowało wszelkie uwagi ( np po wydaniu PES 2015) posługując się na lewo i prawo tekstem "thank you for feedback" Oni raczej realizowali jakiś swój dziwny pomysł, co dało nam na dwudziestolecie serii najbardziej zautomatyzowanego i oskryptowanego PES-a w historii (SENSSIBLE SOCCER miało więcej wolności )
Konami zaprosiło do swojego studia w UK kilku wymiataczy/youtuberów PES-a aby zademonstrować im wczesną wersję gry, i co ważne, aby porozmawiać o tym jak ma wyglądać PES 2017 Jednocześnie zapewniając, że w tym roku PES-a robi dla fanów serii, i jak nigdy biorą sobie do serca nasze sugestie.
W kilku zdaniach postaram się wam streścić to wszystko czego dowiedziałem się od chłopaków którzy tam byli i od rozmów miedzy innymi z Asimem Tanvirem z Konami
Chłopaki grali w PES 2017 7 godzin, mecze rozgrywali miedzy sobą oraz vs AI, następnie udali się z Adamem Bhatti i innymi ludźmi z Konami do sali konferencyjnej aby około godziny dyskutować o grze w swoim i naszym imieniu.
Konami poprosiło każdego gracza o listę rzeczy które trzeba poprawić, co się podoba a co nie w PES 2015/2016/2017, każdy uczestnik konferencji spisał swoje uwagi na papierze a następnie wszystko zostało wysłane do Konami JAPAN
Konami jednocześnie zapewnia, ze PES 2017 będzie grą stworzoną wspólnie z community i dla community. Już na samej "konferencji" bardzo szeroko był omawiany temat automatyzmu i zjawiska nazywanego momentum.
Wiem, ze jest tu kilku graczy, którzy myślą, że PES 2016 jest grą gdzie o wyniku decyduje PURE SKILL, ale tak nie jest. W PES 2016 w prawie każdym meczu ONLINE jedna strona jest dymana. Łatwo jest to zrobić w PES, bo sterujemy jednym zawodnikiem a dziesięcioma konsola, i w zależności od potrzeb, AI naszej drużyny mają zmieniany poziom trudności od Amatora do Super Star, w zależności od widzi mi się "systemu". To właśnie powodowało częste powroty ze stanu 4-0 do 4-4 lub sytuacje gdy po 78 minutach niezwykle wyrównanej gry strzelasz upragnionego i ciężko wypracowanego gola, aby natychmiast po rozpoczęciu stracić prowadzenie w kuriozalnych okolicznościach tak zwanego gola z dupy. Wszystko to powodują w PES 2016 skrypty, które jak już wspomniałem były jednym z głównych tematów rozmów w Konami podczas pokazu PES 2017. Oczywiście zdążają się gry w które system nie ingeruje, ale w trybach MyClub, Online Divisions czy innych występuje to zbyt często i są ludzie którzy byli masakrowani skryptami co mecz, w tym ja ( potrafiłem wygrywać 6-0 aby przegrać 7-6 hehe )
Ciekawostką jest fakt, że podczas tych 7 godzin grania nie zauważono jakiegokolwiek wpływu systemu na wynik, jeśli ktoś chciał utrzymać wynik 1-0 mógł to zrobić, bo skrypty nagle nie spychały jednego gracza do głębokiej defensywy dając boosta przeciwnikowi. Obecnie tzn w v 2017 to nie skrypt o tym decyduje a my, konkretnie nasza taktyka, teraz ktoś kto będzie chciał bronic się musi zdefiniować to w taktyce a jeśli ktoś chce cisnąc? także musi dokonać zmian w taktyce.
Koniec z graniem na partyzana, bez zmian taktycznych i personalnych, gdzie to system decyduje kto jest na fali a kto w defensywie w danej chwili.
Co ważne i to zaznaczają wszyscy grający w PES 2017 skrypty nie występują nawet vs AI, nie ma już podłego czytania imput z PADA i cheaty po których konsola wali nam gola, bo taki ma kaprys! To pokazuje, ze ślady handicapow są znikome, przynajmniej w tej wersji gry. Nikt nie twierdzi, że na 100% nie będzie w PES 2017 handicapów/skryptów,nie wiadomo jak do tego ustosunkuje się Konami, ale twitter i fora wrzą, wyszukanie przeciwnika nawet w MyClub który jest za darmo często jest już czasochłonny późno w nocy, nie trwa to 5 czy 10 sekund a czasem nawet 2 minuty ! co sugeruje, ze serwery pustoszeją często na rzecz FIFY.
Ja sam jestem przekonany, ze handicap będzie, bo ten zrobiony z głową może być ciekawym elementem gry, ale nie może to być coś co frustruje, coś tak irracjonalnego co mamy w PES 2016
Oczywiście dyskusja jest i będzie,jest handi czy go nie ma ? Mniej doświadczeni gracze w grach ONLINE czy mniej spostrzegawczy gracze HANDICAPU nie zauważą. Ta pierwsza grupa gra mało w PESa, więc nie zauważy tego, bo to właśnie tym graczom własnie skrypty najczęściej pomagają ( w PES 2016 to chyba 80% graczy doświadcza przekręty) , aby zbyt szybko nie zniechęcali się do PES-a. Dobry system rankingowy i dobry gameplay ten problem z pewnością rozwiąże. A ta 2 grupa ? To ludzie z niskim IQ, dyma go system czy nie ?! Taki ma wytłumaczenie : mecz to mecz wiec na ch... drążyć temat ? Dla nich jest FIFA...
Konami to tez cwaniaki i uwierzcie mi, do zachowania balansu ( opozycja) jest jakiś % graczy którzy doświadcza skryptów o wiele mniej  Sam czit w grze jest, a Konami o tym rozmawia, ale za zamkniętymi drzwiami na 6 spustów 
Parę słów o zmianach :
TAKTYKA!
Tam jest dużo zmian. Będziemy mogli ustawić np taktykę z fałszywą 9 lub tikitake, czy też definiować jak maja zachowywać się boczni obrońcy.
Sporo rożnych zaawansowanych ostawień doszło w ofensywie i defensywie ! A co najważniejsze, jak już pisałem wszystkie te zmiany mają realny wpływ na sytuacje na boisku, każda zmiana w taktyce momentalnie odczuwalna jest na placu gry. Dodatkowych ustawień będzie 6 w ofensywie i 6 w defensywie, jednocześnie będzie można używać 4, czyli 2 atak i 2 obrona.
OGÓLNIE O GRZE :
Wiadomo, że grafika względem PES 2016 wygląda ładniej, dodano takie smaczki jak para z ust gdy jest zimno, czy w czasie deszczu opadające krople wody z siatki po golu. Oczywiście fizyka siatki także sprawuje się o wiele lepiej i jest imponująca . Do tego dodano rożne fajne nowe animacje. Wszystko to wygląda ładnie i "realistycznie"
-Gameplay jest bardzo płynny
-Dośrodkowania nie są OP
-Długie dzidy na "ROBOTY" nie są już OP, co ciekawe, nawet gwiazdy reprezentacji Niemiec maja mniejsze OVERALLE, ktoś pamięta jak sam pisałem tutaj i na twitterze? Mianowicie, że ONLINE DIVISION nawet bez filtrów naprawi ucięcie OVERALLI wszystkim w grze chociaż o 10%
-szybkość gry o wiele mniejsza porównując do PES 2016 będzie to coś pomiędzy -1.5 a -2 !!!! A to już daje uczucie symulacji, do tego dochodzi fenomenalna fizyka piłki ! I to jest bardzo duży krok na przód jeśli chodzi o Pro Evolution Soccer. Fizyka piłki jest jak to każdy mówi fenomenalna..
-Pass lvl jest jakąś inaczej, ale nie pamiętam jak ( chyba manual do lvl4 ) jest więcej wolności, ale wg chłopaków ciągle troszkę za duza pomoc, ciągle odbywa się dialog w tej kwestii i to wg Adama Bhatti jest najtrudniejsze w zachowaniu balansu pomiędzy CASUAL a HardCore w PES 2017
-Balans miedzy obrona/atak bardzo dobry . Koniec z bieganiem od bramki do bramki i co ważne, koniec z wynikami 6-6
Sam Bhatti to podkreśla, że w PES 2016 przesadzili z ARCADOWOSCIA i to był fail, bo FIFA gości drużyny częściej w środku pola jak sam PES ^^ W PES 2017 będziemy grac dużo w środku pola, nie będzie taktyk 415
-Bramkarze w końcu są bramkarzami a nie ręcznikami, spora poprawa w każdym elemencie
-Przyjecie piłki i odegranie jej nie jest już ekspresowe jak w PES 2016, tutaj jest czas na to aby pomyśleć, odwrócić się z piłka w kierunku przyszłego zagrania, a gdy przeciwnik jest w bliskim kontakcie i może odebrać piłkę kontroler wpada w wibracje. W PES 2016 to był ping pong , tutaj trzeba używać głowy , przyjmując piłkę już myśleć co zrobić dalej, gdzie odegrać! Czyli to co w futbolu jest tak ważne. Ciekawostką jest to, że każdy piłkarz ma inne przyjęcie, będzie różnica w przyjęciu piłki z jednoczesnym obrotem w kierunku podania czy sprintu przez Boatenga, Ronaldo a YAYA Toure.
Reasumując, gramy w piłkę a nie hokej na trawie . Wszyscy powtarzają, jest HYPE, gra jest taka o jaką community walczyło latami.
Co będzie 15 września ? ( 15 premiera w Europie) cóż przekonamy się 
Ja tam daje im ostatnia szanse, a jak gra będzie oskryptowanym syfem dla debili, PES-a sprzedam, ale tym razem już z konsola 
EDIT
Zapomniałem dodać, że na PS4 będzie pełny Option FILE , wiec nie będzie wgrywania koszulek jedna po drugiej, tylko install i mamy full licencje w kilka sekund.
-------------
Sorry za ewentualne błędy i chaos w tekście, ale pisze na szybko i bez przygotowania.