Gdyby ktoś chciał tłumaczenie poszczególnych nowych opcji, to proszę
TRUEBALL TECH (TECHNOLOGIA STABILIZACJI RUCHU): Po raz pierwszy w symulacji piłkarskiej, PES 2014 skoncentruje się na wszystkim, co jest związane z piłką: jak się porusza, jak używają jej zawodnicy, fizyce piłki. postawie zawodnika, prędkości i wysokości podania... Wszystko to będzie brane pod uwagę by odtworzyć najbardziej realistyczne doświadczenie piłkarskie na domowych systemach.
M.A.S.S (ANIMACJA STABILNOŚCI RUCHU) Gracze również będą ważną częścią gry dzięki M.A.S.S, zwiększy to realizm fizycznych kontaktów pomiędzy zawodnikami, starć i decyzji podejmowanych na boisku przez SI. (notka od autora: jak dla mnie, to odpowiednik Impact Engine z FIFY).
HEART (SERCE): W Futbolu chodzi przede wszystkim o emocje i wsparcie fanów,które będą miały teraz wpływ na zachowanie drużyny. Dopingowanie oraz gra jako przysłowiomy "dwunasty zawodnik". Na murawie zachowanie danego zawodnika - dobre lub złe - będzie miało wpływ na resztę drużyny, dając im wsparcie moralne, a momenty indywidualnego geniuszu zmuszą kolegów do lepszej gry, a gdy danemu zawodnikowi nie idzie, drużyna pomaga mu się "pozbierać".
PLAYER ID: Opcja przedstawiona w PES 2013 odtwarzająca zachowania około 50 poszczególnych gwiazd. W PES 2014 ta liczba zwiększy się znacznie, a dodatkowo pozwoli na odtworzenie stylu gry danych drużyn (od autora: TO BĘDZIE ŚWIETNE).
TEAM PLAY (GRA ZESPOŁOWA): Z nowymi możliwościami ustawień, gracze będą mieli możliwość ustawień róznorakich taktyk w oddzielnych sektorach boiska używając trzech lub więcej graczy. Gracze będą mogli biegać z różnych pozycji, by załatać dziury powstałe po włączeniu się np. obrońcy do ataku (Od Autora: Coś jak Kuba i Piszczu, gdy Piszczu włącza się do ofensywy, to Kuba lub któryś z defensywnych pomocników BVB wchodzi na jego miejsce na prawą obronę).
THE CORE (RDZEŃ): Jedna z największych zmian wizualnych możliwych dzięki nowemu silnikowi. Poruszanie się zawodników, detale strojów, wyrażanie emocji na twarzach, stadiony...wszystko to imituje rzeczywistość. Płynnośc meczu zostanie poprawiona przez brak scenek przerywnikowych po danych zdarzeniach. W końcu - nasi fani zobaczą rzuty wolne i karne z większą reakcją ze strony obrony, co pozwoli na bardziej naturalne uczucia płynące z gry.