Dynamiczne cieniowanie to nic nowego, Pes od zawsze tego unikał ponieważ w grze piłkarskiej gdzie akcję przez 90% czasu obserwuje się z góry takie bajery nie są potrzebne, tym bardziej, że mecz nie trwa cały dzień tylko 90 minut.
Widzisz, dla ciebie to nie potrzebne nazbyt - słaby sprzęt (ale byś chciał) ale symulacja sama w sobie mówi, odzwierciedlenie pierwowzoru jak najlepiej....................................
Mecze są z góry widziane (i nie tylko), ale jak pisałem, mowa o meczu rozgrywanym za dnia przy niewielkim zachmurzeniu. Cień chmury pada na murawę jak i znika.
Nie żeby to było nagminne, ale w pewnym stopniu uregulowane.
Ogląda się wiele meczy (liga angielska, niemiecka np.) gdzie mecze rozgrywa się za dnia, bądź inne imprezy wyżej rangi (puchary kontynentalne) gdzie są takie sytuacje.
A powiem że animacja śniegu czy deszczu który "pada" w tym widok wody na murawie (np. po odbiciu piłki) na nowym FOX też wymaga zasobów. I na pewno nie będzie to (tak liczymy) tylko jakaś mgiełka, udająca deszcz czy tam śnieg jak to miało do tej pory miejsce w PES'ach wstecz.
Przy dobrej, przemyślanej optymalizacji (co brakuje grom) nawet wymyślne animacje itd. mogą chodzić dobrze bez wielkich zapotrzebowań sprzętowych (mowa o PC).