10.03.2013
PRZECIEK INFORMACJI Z MAGAZYNU EDGE
Pewien z użytkowników forum winningelevenblog.com uraczył nas częściowymi informacjami z magazynu EDGE, którego premiera była na 14 marca.
Informacje są potwierdzone przez nowego członka PES-Team-U, Adama Bhatti'ego, który dodał post, mający na celu powstrzymanie wycieku informacjii.
INFORMACJE Z MAGAZYNU EDGE DOT. NOWEGO SILNIKA
- Nowy silnik jest tylko opierany na FOX ENGINE, więc silnik w PES 2014 będzie ,,nowym silnikiem".
- Nowy silnik fizyki wykorzystuje coś, co nazywa się ,,Barycentrową fizyką (Barycenter - geometryczny środek ciężkości). W zasadzie oznacza to, że różne części ciała mają różne ciężary. Tak więc zderzenia będą podobne do tych z FIFY, jednak samo zderzenie będzie zależeć od tego, z jaką siłą będzie działać na daną część ciała.
- Zespół KONAMI skupia się na ,,foto-realizmie", jeżeli chodzi o grafikę. Twarz japońskiego zawodnika pokazano bardzo szczegółowo, wraz z widocznymi porami skóry i pojedynczymi rzęsami. Koszulki są oddzielone od modeli graczy, wiszą na nich. Widoczny jest wpływ powietrza na koszulkę, a ona sama rozciąga się podczas przepychanek.
- Promień kontroli nad piłką jest 3x większy niż teraźniejszy gen, umożliwiający bardziej dynamiczną grę bez piłki, gdy gracz próbuję odzyskać kontrolę nad piłką.
- Można ustawić ,,strefę poruszania" dla pojedynczego gracza podczas gry w obronie. Zawodnik będzie poruszał się tylko po niewielkiej części na boisku.
Pamiętasz, jak FIFA 07 została zbudowana od podstaw przy użyciu nowego silnika? Wydaje się, że teraz kolej na Konami..
Filary nowego silnika Pro Evolution Soccer
1. Barycentrowa fizyka i kontrola piłki
Nowy silnik pozwala na większą separację pomiędzy graczem a piłką - trzykrotny promień w PES 2013 działał tak, że mocne ,konfrontacje" strefy były używanie do zwalczania tych łatwiejszych. Napastnik będzie w stanie rzucić wagę ciała w jednym kierunku i użyć przeciwstawnej nogi aby popchnąć piłkę w inny sposób, pozostawiając obrońców w równowadze i zrobić przestrzeń na podanie lub strzał. Gracze mają specyficzne centrum równowagi, obliczone według umiejscowienia środka ciężkości lub barycentra ( Barycenter - geometryczny środek ciężkości ). W każdej chwili będziesz w stanie kontrolować u swoich zawodników zmianę wagi i użyć praktycznego dotknięcia by pchnąć piłkę z dala od Twoich stóp. Widzimy szkieletowe demo z bardziej naturalnymi i płynnymi przejściami niż w FIFA 13. Kontrolujesz gracza i to fizyka napędza animację, nie na odwrót. Trudno powiedzieć, jak to przekształcenie będzie ,,czuć" w grze, bo na chwilę obecną to tylko podziw zakulisowych kalkulacji, ale wydaje się, że może to być radykalny program nowego sterowania - Przypomnijcie sobie, jak ruchy prawej gałki w Skate, imitowały rzeczywiste ruchy deskorolki, dzięki fizyce, i jak miało się to do wciskania przycisków w Tony Hawks Pro Skater. To może być rewolucja w sterowaniu w grach piłkarskich.
2. Kontakt i fizyka
Konami wskazała to jako słabość w poprzednich grach, ale teraz gracze mogą utrzymywać się w przestrzeni - nawet bez piłki - dla główek z rzutów rożnych lub zdominować mniejszego przeciwnika. Będziesz mógł szarpać za koszulkę (koszulka jest oddzielona od ciała i się rozciąga), jak również zakręcić do ławek na bocznej linii boiska. To działa w tandemie z fizyką i precyzyjnym sterowaniem. Zwinni gracze mogą przejść obrońców z opadniętymi ramionami lub umiejętnościami z piłką a następnie wysunąć piłkę dalej i wykorzystać swoje przyśpieszenie. ,,Wcześniej zwody ciała były bardziej estetyczne" - przyznaje Masuda. ,,Teraz są kluczem do taktyki"
3. Formacje drużyny
Formacja nadal ma wielkie znaczenie do sukcesu, ale teraz możesz ustawić ,,strefy gry", więc twoi kluczowi gracze skupią na krytycznych obszarach. Dla przykładu, można ustawić linię frontu tak, aby skupiła się na posiadaniu i wykrywaniu luk w daleko ustawionej obronie. W teorii będziesz w stanie rozpoznać styl gry twoich ulubionych drużyn w ciągu kilku minut. Nacisk na obronę i kształt formacji powinien umożliwić słabszym zespołom do tworzenie skutecznych strategii np. wtedy, gdy Celtic pokonał Barcelonę w Lidze Mistrzów, głęboko się broniąc i jednocześnie mając wielkie wsparcie od publiczności.
* Tłumaczenie zrobione w całości przeze mnie. Za wszystkie błędy przepraszam.